דף הבית / כלכלה / כסף / לקבע את האירו ואת הדולר – ואת עצמנו!

לקבע את האירו ואת הדולר – ואת עצמנו!

דעתו של רוברט מנדל, חתן פרס נובל לכלכלה: כלכלה העולמית צריכה משמעת פיננסית חדשה, הצמדה חזקה של הדולר והאירו (1.3 דולר לאירו). בינתיים רק נכנסנו לשלב הראשון של המשבר, ושום דבר עוד לא נעשה כדי להתגבר עליו.

אינני חושב שביטול האירו הוא החלטה נכונה, זה יגרום לבעיות יותר מאשר יפתור אותן. יוון, פורטוגל, ספרד ואירלנד צברו יותר חובות ממה שהן יכולות להחזיר, והן מוכרחות לקצץ בהוצאות שלהן: להוריד את הפנסיות, להעלות את גיל הפנסיה.

המשבר מכריח לדבר על יצירת ממשלה כלכלית אחת שתנהיג את האיחוד האירופי וגוש האירו. האיחוד האירופי צריך לנוע לכיוון של הקמת "ארצות הברית של אירופה". אם נדבר גלויות, ארה"ב הפסיקה להיות מנהיגת העולם, וזה קרה בשני מישורים מקבילים: הם אינם יודעים לאן להוביל את העולם, ואין להם כוח להוביל אותו אחריהם.

היום קיימים בעולם שלושה אזורים של חוסר יציבות פיננסית: ארה"ב, אירופה ויפן. המדינות שמעבר לגבולות האזורים הללו נמצאות במצב יציב למדי, על אף שהן זקוקות ליותר רזרבות. המדינה היחידה שאינה זקוקה ליותר רזרבות היא סין".

התייחסותי: ושוב אנו רואים כיצד המומחים לא יכולים לוותר על ההשקפות הישנות ולדבר על ההגדרות החדשות של כלכלת העולם הגלובלי והאינטגרלי. הרי לא העולם נמצא במשבר, אלא ההשקפה שלנו עליו.

לכן, מוכרחים קודם כל להתחיל להבין את מערכת היחסים החדשה שמתגלה בחברה ובאנושות, ולאחר מכן לבנות, על בסיס החוקיות החדשה, את הכלכלה החדשה. הרי הכלכלה רק משקפת את היחסים בינינו.

ידיעות קודמות בנושא:
דבר אחד ברור: זהו משבר ללא מוצא!
המשבר החדש כבר התחיל
מישהו מנהל את הכלכלה בעולם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest