דף הבית / כלכלה / כסף / הדו"ח של מועצת המודיעין הלאומית האמריקאית

הדו"ח של מועצת המודיעין הלאומית האמריקאית

מתוך הדו"ח: "המערכת הבינלאומית תעמוד בפני אתגרים הקשורים למחסור במשאבים ההולך וגדל ולהשפעתם של "שחקנים" חדשים. הביקוש הגובר לאנרגיה יגביר את שינוי האקלים. במהלך 20 השנים הקרובות, הדאגות מפני השפעות שינוי האקלים יהיו גדולות יותר מהשינויים הפיזיים שיבואו בעקבות שינוי האקלים.

השינויים המהירים באיכות הסביבה יגרמו למדינות לנקוט בצעדים חד-צדדיים על מנת לשמור על המשאבים והשטחים. צריכת האנרגיה הגוברת תעלה את השאלה על נגישות מקורותיה. לא סביר שהטרור ייעלם עד שנת 2025, אך הוא יהיה פחות מושך אם הכלכלה תתפתח ושיעור האבטלה בקרב הצעירים במזרח התיכון ירד.

ההנהגה הגלובלית בשנת 2025 תהיה תערובת של פעולות חופפות שונות ובלתי מתואמות של קואליציות מדיניות, ארגונים בין-לאומיים, תנועות חברתיות, ארגונים חוץ-ממשלתיים, מוסדות צדקה וחברות. הצורך בהנהגה גלובלית אפקטיבית יגדל מהר יותר מהקצב שבו המערכות הקיימות יהיו מסוגלות להגיב אליו".

התייחסותי: למרבה הצער, מהפרספקטיבה של חכמת הקבלה, הדו"ח מציג נקודת מבט מיושנת על העולם שהשתנה, ולא תפיסה חדשה של העולם העתידי. והוא עוד מדבר על שנת 2025 והשנים שלאחר מכן! האנליסטים צריכים קודם כל לנתח את עצמם, לנתח את הגישה שלהם ולבדוק עד כמה היא מותאמת למציאות, ולחפש פיתרון אמיתי, ולא רק פיתרון פשוט שיתאים לדו"ח.

ידיעות קודמות בנושא:
סי
מנים של עולם גלובלי וכאוטי
הפורום הכלכלי העולמי
המשבר – דעות המומחים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest