דף הבית / המשבר ופתרונו / לצידו של מי ההצלחה?

לצידו של מי ההצלחה?

שאלה: מדוע בזמן האחרון מאוד מצליחים אנשי עסקים שאין להם השכלה? במה הכוח שלהם? מדוע את התוצאות הטובות ביותר משיגים מנהיגים חסרי ניסיון ואפילו חסרי ידע?

תשובתי: זה קורה מפני שמערכת הקשר הליניארית האגואיסטית הישנה "אתה לי ואני לך", כלומר המערכת הקפיטליסטית הטהורה מפסיקה לעבוד. העולם נכנס לקשר הדדי אינטגרלי, שבו כולם מקושרים עם כולם, כי דרך שרשרת של חמישה אנשים שמכירים זה את זה כל אדם בעולם מקושר עם כל השאר.

במערכת כזאת הכישורים הישנים כבר אינם פועלים, דרושים כישורים אחרים שמבוססים על הבנה או הרגשה של חיבור ואיחוד בין בני אדם. ולכן למקום הראשון יוצאים לא העקרונות של סטלין של לחץ נוקשה, ולא העקרונות האמריקאיים, שבנויים על תחרותיות, אלא עקרונות של קשר הדדי.

מי שיוכל לבנות יחסים אנושיים טובים ונכונים לא על חשבון הכלכלה, המסחר, העסקים וכולי, הוא זה שינצח.

לכן ההצלחה עכשיו תהיה לצידם של כאלה אנשים, אפילו שהם אינם מקצוענים גדולים. ואם הייתי צריך עכשיו לבחור במנהל מפעל, אז הייתי לוקח את מי שפשוט יודע לעבוד עם אנשים, ולידו תמיד אפשר למצוא מומחה.

היום העיקר זה סינרגיה, קשר בין בני אדם, יכולת להרכיב קולקטיב (צוות) ידידותי טוב, שיהיה כאחד שלם, כדי שכולם ירגישו את עצמם טוב, כולל המשפחות של העובדים, ילדיהם, נשותיהם, נשים ובעלים.

אם האנשים יהיו מחוברים ביניהם, אז הם ימצאו הידמות גדולה יותר לכל המערכות ומייד יתחילו להצליח. זה נובע מהטבע עצמו, אי שם מהשורשים שמהם מגיע כוח החיות, ההזנה, הלחוּת, ואז צומח קשר הדדי מוצלח.

אם לאדם קיימת גישה נכונה לצוות, להדדיות, לקשר אינטגרלי בין בני אדם, אז הוא יוכל לנהל כל אחד. הוא תמיד ימצא לעצמו מומחים לכל תחום, ואם המומחים האלה יעבדו בצורה ידידותית מלוכדת עם הצוות, אז יצליחו.

היום זו העבודה העיקרית במפעל, המשרה העיקרית! אולם בעיקרון, צריך שיהיו הרבה כאלה אנשים שכל הזמן מחזיקים את הצוות ברוח של שילוב, בעלייה מעל להתפרצויות האגואיסטיות של כל אחד.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות האדם", תוכנית 2, חלק 2, 05.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תרבות ארגונית
איך להשיג את ה"בננה" המיוחלת?
קולקטיביזם עדיף על מקצועיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest