לפי תסריט עליון

שאלה: תסריטאי טוב יודע תמיד לְאן הוא רוצה להוביל את הסרט. הוא בונה מראש את העלילה המרכזית. הוא יכול להמציא המון מצבים דרמטיים, אבל הוא יודע בדיוק לאן הוא רוצה להגיע. האם כך גם אצל מקובל? האם הוא יודע בדיוק את המטרה ויכול להשפיע על כל ה"תסריט", כדי שיתפתח בצורה שלווה יותר?

תשובתי: אני לא חושב שמקובל יכול להשפיע כך על הכול, מפני שהוא לא שולט על כל המערכת, היא אינה נמצאת בתחום ידיעתו, אבל הוא משתדל להביאה לכיוון הנכון.

הערה: אבל העלילה העיקרית כבר קיימת.

תגובתי: העלילה העיקרית נקבעה מראש, זה איחוד מלא של כל הנשמות הפרטיות לרשת אחת יחידה.

שאלה: האם בכך שאני מכיר אותה בדיוק, אני יכול להצדיק למעשה את כל מה שמתרחש בהתאם לרמה שבה אני נמצא?

תשובתי: לא, אתה לא יכול להצדיק מפני שאתה רוצה שכל זה יתקדם נכון. התפקיד של מקובל, הוא שכל צעד יהיה טוב ואופטימלי.

הערה: תסריטאי טוב נחשב מי שמווסת כך שמכונית אחת תתנגש בשנייה ולא מי שמווסת את התנועה.

תשובתי: אצל הבורא זה בדיוק כך: הוא יגרום לנו להתנגש בינינו, אם אנחנו, בני האדם, לא נתחיל לווסת בזמן. מפני שרק מתוך ההתנגשויות, מתוך הייסורים אפשר להבין את המצב ההופכי הטוב שלנו, כאשר אתה מתחבר עם אחרים. לכן, תתחיל לעשות זאת מראש ובאופן כזה תמנע את כל ההתנגשות. השתוקקות למטרה מביאה לתנועה מסודרת.

מתוך שיעור וירטואלי, 3.06.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest