דף הבית / יום של חיוך

יום של חיוך

שאלה: ב 5 באוקטובר חל יום של חיוך הבינלאומי. בשנת 1963 צייר אחד, לא בולט, צייר תמונות ושום דבר לא בישר על כניסתו לדפי ההיסטוריה, עד שחברת פרסום של אחת החברות הגדולות פנתה אליו וביקשה ממנו להמציא סמל (מותג) לחברה. הוא מיד המציא פנים צהובות מחייכות (סמיילי צהוב).

הוא עד כדי כך מצא חן בעיניי החברה עצמה וגם בעיני עובדיה, שהם החלו מיד לפרסם אותו על חולצות, עטים, תיקים. מכאן הופיעו הסמיילים, ומיד נמכרו עשרות אלפי עותקים. אנחנו רואים כיצד הסמל צובר תאוצה והסמיילי הפופולרי ביותר זה החיוך. מה תפקיד החיוך בחיי האדם? למה בימינו אנחנו משתמשים בו לעיתים רחוקות כל כך?

תשובתי: אנחנו משתמשים בו בכל מקום שבו אנשים רוצים לפרסם משהו, להרוויח מאתנו, לעשות משהו לתועלתם על חשבוננו, אז וודאי שהם מחייכים. אם היינו מחייכים זה לזה, כפי שאנחנו מחייכים לילדים הקטנים שלנו, אז וודאי, שהעולם היה נראה אחרת.

שאלה: האם אפשר להשתמש בחיוך כמכשיר, שיפעיל את המנגנון של יחסים חיוביים בין בני האדם?

תשובתי: לא.

שאלה: האם הבורא יכול לחייך?

תשובתי: הבורא לא מחייך, אם אפשר לומר כך. אצלו הלב עד כדי כך פתוח, שמתוכו כל הזמן זורם רק טוב, שאין כאן מקום לחיוך.

שאלה: האם אפשר ביום הבינלאומי לחיוך להפעיל איזו תוכנית אימונים חינוכית, כדי ללמד אנשים להתייחס זה כלפי זה, כמו אימא כלפי ילד שלה? הרי אימא מחייכת באופן כנה לילד שלה, מכל הלב.

תשובתי: לא. לשם כך אנחנו צריכים להרגיש שאנחנו באמת מקושרים הדדית, שנהיה הרבה יותר קרובים מאשר אחים ואחיות, שנהיה עד כדי כך מקושרים הדדית זה עם זה באופן נפשי, שכל אחד מאתנו באמת יתייחס כמו אימא כלפי הילד. כל אחד מאיתנו!

אנחנו יכולים להרגיש את זה, אבל צריך לגלות את זה. כאשר נרגיש את המצב האמיתי שלנו, אז נראה, שיש מקום אפילו לא לחיוך, אלא פשוט ליחס זהיר מאוד ועדין כלפי האחר, כדי להשתדל ליצור בתוכו נוחות מרבית.

שאלה: כיצד אפשר לגלות את זה?

תשובתי: את זה אי אפשר לגלות לאדם עצמו, צריך גם שהאחר יבין אותו. צריך בהכרח להיות בעבודה של שיתוף פעולה, בפיתוח של יחסים כגון אלה. זה לא פשוט.

שאלה: מה היית מאחל לבני האדם ביום החיוך?

תשובתי: בואו ננסה בהזדמנות הזו בכל זאת להסביר להם, איך באמת לעבור מחיוך לתקשורת פנימית זה עם זה, שהלב שלנו יפשיר ויתחמם, יהפוך להיות רפוי ויאפשר לזרם טוב וחם להיכנס.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 3.10.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest