דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעשות כל רגע לגדול מקודמו

לעשות כל רגע לגדול מקודמו

laitman_2010-12-12_9500-70.jpg

בכל מצב של עלייה צריך מיד לתאר לעצמי מצב של ירידה. כי אם אתה יכול לעשות את זה, סימן שאתה נמצא בעלייה כבר יותר מרגע אחד. אולם יותר לא צריך!

אתה כבר קיבלת את ההתפעלות וההתרשמות הזאת, עשית "רשימו" ואם אתה ממשיך אותו הלאה, אתה מתחיל ליהנות בצורה אגואיסטית מהמצב הזה. יוצא, שאתה כבר לא מנהל אותו, לא מסכם אותו, לא מכוון אותו בצורה נכונה, כפי שזה היה כשנכנסת לתוכו, אלא אתה פשוט מתחיל לקבל ממנו תענוג, בכך שמסובב אותו לכיוון האגואיזם שלך.

אם מצב של עלייה נמשך יותר מרגע אחד, ואתה הבנת את זה ולא מתכוון להוסיף לו משהו, אז צריך לקבלו כירידה. ברוחניות, אם אתה לא מוסיף, אלא נשאר באותו הזמן, באותו הרגע, באותו הגובה, אתה הופך לאפס. ברוחניות מחשיבים רק את התאוצה, ולא את המהירות.

והרוחניות נמצאת בקבוצה, שָם, איפה שמושׂג האיחוד, כי הרי בתוך האיחוד שלנו אנחנו מגלים את הבורא. יוצא, שאנחנו צריכים כל הזמן לבדוק את עצמנו ביחס לאותו האיחוד. אם אני מוסיף לקבוצה התפעלויות על חשיבותה יחד עם אפסיות עצמי ביחס אליה, ביחס לחשיבות המטרה, העבודה הרוחנית, הבורא, המתגלה באיחוד שלנו, אז אני פועל בכיוון הנכון.

נניח, שהשקעתי מאמצים בכיוון הזה והצלחתי להשׂיג איזושהי הכרה ביחס לרוחניות, לתכונת ההשפעה, הרגשתי משהו והבנתי במצבי הנוכחי. אך אני לא יכול להישאר במצב הזה יותר מרגע לאחר שהרגשתי, שהשׂגתי אותו ברגש ובשׂכל. כי הרי ברגע הבא אני כבר אתחיל ליהנות עבור עצמי, בכך שהבנתי והרגשתי שהשׂגתי משהו! כל זה כבר יהיה אגואיסטי.

לכן, כבר ברגע הבא, צריך מיד להוסיף רצון מצידי ולחפשׂ משהו עוד יותר גדול! אך מהיכן אפשר לקחת כזאת נחיצות כל הזמן להשתוקק ליותר, כדי לא לרדת בהתאם לרצון לקבל שלי, ולאפשר לעצמי האטה וסחבת ומנוחה, ולהפיק תענוג ממה שהושׂג?

הרב"ש כותב, שאם האדם הרגיש את עצמו במצב של עלייה, עליו מייד להתחיל לחפשׂ את ההסבר עליה בספרים, במאמרים, לחדור לשָם עם הרצון החדש הזה שהושׂג, ולהשׂיג יותר ויותר לעומק את המצב הזה. הוא עושה את זה, כדי לקבל משָם רצון נוסף, שיאפשר לו להמשיך לעלות הלאה.

כי אם אנחנו לא עולים, אז יורדים! לא ניתן לזחול ב"דרך ישרה", לא קיים ברוחניות דבר כזה. כמו שאומרים, אין יום דומה לחברו! אני חייב לעשות כך, שהרגע הבא יהיה גבוה יותר מקודמו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 12.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העיקר לא למשוך את הזמן

One comment

  1. אני קוראת ברצף כמה קטעים מהבלוג בנושא מה לבקש כשכואב, הכל נשמע לי מדויק ונכון, אבל מעבר לכוחות שלי לחיות כך.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest