דף הבית / משבר עולמי / האם שונים יכולים להפוך לשווים?

האם שונים יכולים להפוך לשווים?

laitman_2009-12-23_2452-70.jpg

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם": "נמצא שמדת האמת, אין לה שום כשרון למעשה, לסדר על פיו דרכי היחיד, ודרכי הציבור, באופן מוחלט, כלומר, שיניח את הדעת, בהחלט, ואין בה כלל אותה הספקה הגמורה המתאימה לסדרי החיים שבגמר התיקון של העולם."

הבורא כאילו משׂחק איתנו. מצד אחד, הוא אומר, שהכל צריך להתנהל לפי האמת: כל אחד צריך לתת את המקסימום האפשרי ולקבל רק את הנחוץ לחיים שלו, בהתאם לאופי שלו, לטבע שלו, שאותו הוא לא בחר. יחד עם זה ההשפעה, אפילו מכל הלב, גם היא תלויה בתכונות והבדלים מולדים.

משמע, שכל אחד מיוחד בקבלה והשפעה. אז באיזו צורה עלינו לפתור את הבעיה ולהישאר בקטגוריה של "האמת"? באיזה קריטריון להשתמש? הקריטריון של שעות עבודה ותפוקה, אינו מתאים כי אנחנו הרי שונים. הבורא ברא אותנו כך שאנחנו פשוט לא מסוגלים לערוך השוואות בינינו. אז כיצד ניתן לקבוע בינינו קשר הדדי נכון?

לדוגמה, מאחד אני צריך להתאמץ במשך שעות כדי להשׂיג חיוך, ואילו האחר מחייך מיד, ברגע שאני מביט עליו. לכל אחד אופי משלו, הרגלים משלו, מצבי רוח משתנים משלו ועוד אלפי פרמטרים אחרים. אז איך אנחנו יכולים לעבוד זה עם זה?

הבורא "שׂם לנו רגל": הוא אומר, "אתם חייבים להיות שווים". אך אנחנו שונים! כיצד ניתן להעריך את האדם בצורה ייחודית ביחס לאיזושהי מידה? איפה אפשר למצוא קריטריון מתאים?

כבר הגיע הזמן שנבנה חברה אנושית, שבה כולם יהיו מחוברים כמו גלגלי שיניים. אך אף אחד אינו יודע כיצד עליו להסתובב ביחס לאחרים. באיזו דוגמה להשתמש? כיצד ליישׂם את זה? המשׂימה פשוט נראית לא מציאותית, וזוהי בעיה גדולה מאוד.

כל האנושות צריכה להבין את הקושי שמסתתר כאן, ואת סיבתו. היום אנחנו כבר מבינים שנכנסנו לתקופה חדשה וחייבים להתאחד בצורה טובה. אין ברירה אחרת, אנחנו חייבים לצמצם את הצריכה, להגביל את היצר הרע שלנו, את האגואיזם שלנו, להתחיל להוריד את רמת החיים בתחום אחד ולהעביר את העודפים שהשתחררו לאחרים. אולם כיצד?

כל אחד מאלה שמצליחים בכלכלה, בתעשייה, במדע, בתרבות, וכולי, יכול לקום ולומר: "אני השׂגתי הכל במו ידי. אני עבדתי על ההצלחה שלי, אז שגם הם יעבדו שָם". על פניו זה ישמע מוצדק. במילים אחרות הוא אומר: "לך לאומן שעשני, הוא מיקם אותי בתנאים כאלה, ואני השׂגתי הכל". כלומר את כל הטענות שלכם בדבר אי-השוויון תפנו לבורא. זה הוא שברא את בני האדם שונים ודורש מהם להשיג איחוד, שבלעדיו לא ניתן להמשיך את הקיום.

את הבעיה הזאת אנחנו עוד נצטרך לפתור.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 12.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
משיכה לאיחוד
על אישיות ושותפות
תאי הגזע של הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest