דף הבית / הכול על הקורונה / לערוך היכרות עם עצמך

לערוך היכרות עם עצמך

שאלה: היום, בתקופת המגפה, האדם נתקל בשאלות רציניות. הוא היה רגיל "לרוץ", לעיתים היה בורח מעצמו, ופוחד מאוד לעצור, להביט לפחדים שלו בעיניים ולערוך הכרות עם עצמו. עכשיו זה הזמן האידאלי ביותר עבור האדם לערוך היכרות עם עצמו, עם הפחדים שלו. מה אתה יכול לייעץ לו, מה זה פחד וכיצד מתמודדים איתו?

תשובתי: פחד, זו תוצאה מאי ידיעה, מחוסר וודאות. אחרת מאיפה הוא בא? אדם שמבין את המהות של תופעה כלשהי, אפילו אם היא מפחידה במשהו, הוא כבר מתייחס אליה אחרת. הבעיה במצב הנוכחי היא שאנשים לא יודעים מה מתרחש איתם ולמה. הם אינם יודעים, מה יקרה איתם מחר. מה גם שהשאלות האלה תלויות באוויר ואף אחד לא יכול לגעת בהן, כדי לפתור אותן בצורה כלשהי.

שאלה: האם אתה סבור, שצריך וחשוב לערוך היכרות עם הפחדים שלנו?

תשובתי: אני סבור שכדי שכל אחד יוכל לחיות כמו בן אדם, עליו להבין לשֵם מה הוא הופיע בעולם, בשביל מה נברא העולם הזה, מה יש מעבר לסף של המוות וכולי. את כל השאלות האלה הוא צריך לגלות, מפני שאחרת החיים שלו הם במידת מה חסרי מנוחה: רק לא לחשוב על זה.

שאלה: אני רואה שתי קטגוריות של אנשים: אלה שהפחד כבל אותם ואלה שלא תופסים את הבעיה ברצינות. היכן הוא שביל הזהב שביניהם?

תשובתי: אני חושב, שכאן לא יכול להיות שביל זהב. על האדם להבין ממה נובעת התפשטות הנגיף, באיזה אופן זה נוגע לו אישית ולכולם יחד, למה זה ניתן על ידי הטבע. כלומר אנחנו יכולים להשתמש במצב הנוכחי, לגלות אותו ולדעת לשֵם מה אנחנו חיים, למה הטבע מעניש אותנו באופן כזה, האם זה מגיע לנו, וכיצד להיפטר מהנגיף.

אנחנו צריכים לנצל את המצב הזה עד תומו. במיוחד כשכולם יושבים בבית ולא יודעים, מה לעשות, לא המנהיגים ולא האזרחים הפשוטים. צריך לברר זאת, ויש לנו הזדמנות כזאת. צריך לעצור את ההתרוצצות האין סופית שלנו ולהשתדל להבין, בשביל מה אנחנו קיימים. אחרת החיים שלנו הם יותר מידי חסרי תכלית.

מתוך תוכנית טלוויזיה "מפגשים עם חכמת הקבלה. ויקטוריה בוניה", 29.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest