דף הבית / הכול על הקורונה / הנגיף מפרמט אותנו מחדש 

הנגיף מפרמט אותנו מחדש 

שאלה: כיצד אנשים פשוטים שאיבדו את פרנסתם בזמן המגפה צריכים להתנהג? לעסוק בחיבור ובקשרים או בחיפוש אחר מקום עבודה חדש?

תשובתי: בשום אופן לא כדאי לנתק את הקשרים עם הקבוצה, אם יש להם קבוצה. אם אין להם, אז רצוי להסביר להם, אלו קשרים היום הם טובים עבורם ויביאו פתרון לבעיות. אנשים, שסבורים, שבקרוב יוכלו לחזור לעבודה הרגילה שלהם, צריכים לבדוק את עצמם, לשם כך עלינו להסביר אלו עיסוקים של האדם מועילים ויזכו לתגובה נכונה מצד הטבע. אבל אם הם מזיקים לטבע, לאינטגרליות שלו, אז הם בשום אופן לא יצליחו. מקצועות ועסקים מסוג זה לא יחזרו, אנחנו כבר לא נוכל לשחזר אותם.

אני סבור שלאחר חודשים רבים, כאשר הנגיף יעלם נהיה אנשים שונים לגמרי. נפסיק להתרוצץ במטוסים מקצה העולם לקצהו, כאילו שאיבדנו משהו איפה שהוא. זה כמובן מעניין לראות מקומות חדשים, אבל מה הטעם? כל אחד מאיתנו טס כבר להרבה מקומות. ואיזה דבר איכותי וחדש אנחנו עשינו עבור עצמנו, עבור כולם, עבור הנצחיות שלנו. שום דבר לחלוטין! ליהפך.

לכן כדאי שנסיק מסקנות נכונות לגבי היחס שלנו כלפי העולם ונתייחס אחרת לחיים. בהתאם לזה נראה, שלאחר שנגיף הקורונה יעבור, הרבה מאוד מקצועות ייעלמו. אנשים יעבדו רק לצורך תועלת מעשית, ירוויחו רק כמה שהם צריכים לעצמם ולמשפחתם, ויתחילו למצוא סיפוק בתנועה לתוך הטבע.

נגיף הקורונה הוא בעצם לא נגיף, אלא תכנית, שנכנסת לתוכנו. באחדים היא נכנסת והורגת אותם בדרגה בהמית. באחרים היא נכנסת ומתכנתת את הרגשתם מחדש. אבל ברוב האנשים היא תיכנס והם לא ירגישו שהיא נמצאת בהם, היא נכנסת בשאיפה מהאף בהרגשות של הגוף. בכך שהתכנית הזאת נכנסת לתוכנו היא מפרמטת אותנו מחדש, ונחשוב באופן אחר, נעריך את עצמנו ואת האחרים. העולם יהפוך להיות אחר. תנו לנגיף הקורונה עוד כמה חודשים ותראו את זה.

יכול להיות, שלא נוכל להשוות את עצמנו עם מה שהיינו בפברואר, במרץ או באפריל, אבל נתייחס כבר אחרת לגמרי למעשים שלנו בעולם הזה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 05.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest