לעלות בלי לרדת

laitman_2010-03-10_5442-70.jpg

ככל שאתה רוצה לראות את הקבוצה מחוברת ומאוחדת, נמצאת בערבות הדדית פנימית, כך אתה משפיע על כל הקבוצה ומזרים לתוכה את הכוח שלך, את הרצון שלך, את תכונת ההשפעה.

אתה רוצה לחדור לתוך החברים, כדי שהם יתמלאו בתכונה הזאת! זה נקרא "ואהבת לרעך כמוך". הרי אתה משתוקק למלא אותם כמו את עצמך, ואפילו לפני שתמלא את עצמך, בראש ובראשונה.

זהו דבר מוחשי ומורגש מאוד. מה יכול להיות כאן לא מובן? אני רוצה לתאר לעצמי כיצד החברים שלי מחוברים יחד ואני ממלא אותם עד הסוף! הרי אינני חושב על הרווח או ההפסד האישי שלי, אלא רק על הזולת, על החברים, על השכינה.

ואם אני חושב רק עליהם, אז לי אישית לא יהיו לא ירידות ולא עליות. אני פשוט אחיה ברצונות שלהם.

אני מרגיש ירידה מפני שהרצונות שלי נעולים, האגואיזם שלי אינו מרגיש שהוא יכול למלא את עצמו במשהו. הוא אינו משתוקק למילוי, ואז אני נופל לתרדמה, ומחכה עד שהמצב ישתנה בעצמו, בחלוף הזמן.

העצירה הזאת מתרחשת מפני שלא מתגלה בי רצון חדש. אם הייתי מרגיש אותו עכשיו בתוכי, הייתי מתעורר מייד ורוצה לקבל את כל העולם! הכול תלוי ברצון.

אם מתגלה בי רצון גדול, כולי בוער, אם מתגלה רצון קטן, אני רגוע, ואם הרצון נפסק לגמרי, אני מת. אבל כל זה רק אם אני עובד עם הרצון שלי עצמי!

אבל אם אעבוד עם רצונות זרים, אני תמיד אתחדש. הרצון הזה כבר לא יהיה תלוי בי, תמיד יהיו לי רצונות של אחרים, ולכן לא יהיו לי שום עליות וירידות, אני כל הזמן אעלה ואעלה.

אני כבר אעלה וארד בצורה אחרת, לא מהרצון, אלא מהאור, בהתאם למידה שבה אהיה מסוגל להשפיע עוד יותר, לתלוש עוד יותר מהרצון לקבל ולהשתמש בו בכוונה על מנת להשפיע, כדי להוסיף להשפעה לבורא.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 27.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לצייר בתוך עצמי את תמונת הבורא
שאת הכול תכסה האהבה
השקעה נכונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest