אמונת חכמים

laitman_2010-02-02_2054-70.jpg

שאלה: אם מחנכים את האדם מילדות במסגרת דתית ומטיפים לו שקיים בורא אחד, אז מדוע בני אדם מאמינים בכל מיני כוחות של טומאה?

תשובתי: איך אתה יכול להאמין בבורא שאף פעם לא ראית ולא הרגשת אותו? האם ניתן לדרוש משהו מאדם שמאמין רק לסיפורים? יש אנשים שיספרו לי דבר אחד, ואחרים ויספרו לי משהו אחר, אך לא אלה ולא אלה לא ראו במו עיניהם, וגם אני לא ראיתי. אסור שתהיה אמונה עיוורת.

לכן חכמת הקבלה מדברת רק על השגה ריאלית. אין לדיין אלא מה שעיניו רואות. ואין לסטות מהעיקרון הזה.

צריך לדעת את הבורא, לגלות אותו, ולא להאמין. חכמת הקבלה אומרת: קיימת איזושהי מציאות עליונה, שעדיין אינה ידועה לך. היא נסתרת ממך. אתה יודע שאם אתה מסתכל ללא משקפיים, אתה יכול לראות רק מה שנמצא עד מטר ממך, ועם משקפיים תוכל לראות לקילומטר. כמו כן, קיימת אפשרות נוספת להרחיב עוד יותר את התפיסה שלך, את הראייה שלך, את ההבנה וההרגשה שלך, עד למימדים אינסופיים! וכמו כן, תוכל להוסיף אליהם תכונות חדשות, לגלות עוד מימדים חדשים. כל זה אפשרי.

אתה מקבל את ההנחה הזאת, כמו במדע. אתה מאמין למקובלים, שאם תבצע את אותן הפעולות שעליהן הם מדברים, תוכל להשיג כזאת תפיסה חדשה, להגיע להשגה, להבנה ולהרגשה. ולא סתם להאמין.

כלומר, במה אני מאמין? – אני מאמין בשיטה. אני מקבל את זה עם סימן שאלה ומיישם באופן מעשי. ואני רואה שהשיטה הזאת מאוד הגיונית, היא מסבירה לי בצורה מדויקת כיצד אני יכול להשתנות בזכות הסביבה, כיצד עליי לפעול בהתאם לכוחות שקיימים בטבע.

אני מאמין רק בכך שהשיטה תניב את התוצאה הרצויה. אך הפעולות עצמן הן בהחלט ברורות ומוסברות. זה ריאלי בהחלט, שבעזרת הסביבה, אני יכול לעבוד כנגד הטבע האגואיסטי שלי, למען השגת התכונה ההפוכה ממנו. זה נקרא "אמונת חכמים", כשאני הולך בעקבות עצותיהם.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 27.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לסמוך על העליון
לשמוע לדעת המומחים
על תועלת החיקוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest