דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעולם לא תתקדם למעלה על ידי אחיזה ביָשן

לעולם לא תתקדם למעלה על ידי אחיזה ביָשן

בהתפתחות שלנו אנחנו צריכים לעבור כזה מצב, שבו אנחנו עוזבים את הצורה הקודמת שלנו. כמו גרעין של חיטה, שנשתל באדמה והוא נרקב לגמרי. נשאר רק "רשימו", ואילו החומר עצמו הופך לעפר, הופך להיות מזון עבור הצורה החדשה שמופיעה לאחר הריקבון.

כלומר, מתרחשת ירידה מהמצב הקודם ואחר כך עלייה למצב החדש. ובנקודת השבירה הנמוכה ביותר נשאר רק "רשימו", שמתהפך והופך ל"רשימו" חדש, לגֵן של המצב החדש. כזו היא הצורה הנכונה ללידה וגדילה, גם של הצומח, החי וגם של האדם בעולם שלנו, וכמו כן גם ברוחניות.

אחרת, לא היינו יכולים לעבור ממצב למצב. כאן חייבת להיות התהפכות, "עשר ספירות" חדשות. מה"פרצוף" הקודם של "עשר ספירות", ל"פרצוף" החדש של "עשר ספירות" עוברות רק ה"רשימות". כך זה קורה בעולם שלנו, מפני שהשורש הרוחני מתגלה בענף הגשמי, וכמו כן בהתפתחות הפנימית שלנו. בכל דבר פועל אותו החוק האחד.

יוצא, שכל מצב חדש בדרך מושג רק על ידי זה שאנחנו עוזבים את המצב הקודם, משנים את הדעה, התפיסה, הגישה שלנו, בזה שהיא מורגשת בנו כלא נכונה, לא מתאימה, ולכן אנחנו משדרגים את עצמנו לדרגה חדשה.

ברוחניות זה הרבה יותר בולט מאשר בגשמיות. אם בגשמיות האדם לא מחליף את הדעה שלו, את השקפת עולמו, את ההסתכלות שלו, את דעתו, אז הוא לא גדל. הוא רק מוסיף לדעה הקודמת, ולכן נשאר אותו ילד קטן רק במימדים יותר גדולים. הסימן לאדם שגדל, זה שמתהפך בהבנה, בהכרה, ביגיעה.

הוא מקבל שליטה על המצבים האלה ומביא את עצמו למצב שפתאום נעלמת כל השליטה הקודמת, כל הגישה הקודמת. הוא כבר לא מסוגל להישאר בה ומרגיש את עצמו חסר כוח, אבוד, מבלי שיודע מה לעשות הלאה. בדרך הרוחנית אנחנו מכנים את המצב הזה כירידה. בכך שמרגישים את עצמנו מבולבלים, לא מבינים מה קורה איתנו, ואחר כך מגיע מצב חדש.

בחיים הרגילים, ככלל, לא מתרחשים כאלה היפוכים והאדם פשוט הולך ומוסיף למטען הישן ולכן אף פעם לא מקבל צורה חדשה, בכך שנשאר עד לזקנה אותו הילד.

מתוך שיעור על המאמר "סוד העיבור – לידה", 02.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להיפרד כדי להתאחד
תמיד התחלה חדשה
בכל מקום אותן 10 הספירות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest