דף הבית / משבר עולמי / לעבור מערכים חומריים לערכים רוחניים

לעבור מערכים חומריים לערכים רוחניים

Laitman_2011-09-27_1321_w.jpg

דעתה של ל. ביבה, דוקטור לפילוסופיה: אדם חייב לעבור מערכים חומריים לערכים רוחניים.

האדם משנה את המהות שלו – היום הוא צורך ומשתעשע, הוא נמצא בבנייה עצמית תמידית, בגדילה לא איכותית, הוא לא יודע על מה לבזבז את עצמו חוץ מצריכה של הטבות שונות.

עידן החופש הפך להיות לחופש מאידיאולוגיה וממוסר. מהות המוסר היא לא בהסדר התנהגות חיצוני אלא בביקורת עצמית ובפיתוח עצמי. לכן, כשאתה שואף מטוטליות לחופש, חשוב מאוד לא להיפרד מערכים עליונים, למצוא אותם בעצמך, להתייצב בתוכך כמו באדם לא בגלל קשר מאולץ, עיבוד אידיאולוגי ושטיפת מוח, אלא כתוצאה של התפתחות עצמית מהצרכים החיוניים העיקריים לחשיבה חברתית ומוסריות רוחנית.

ואם מקודם להתפתחות הרוחנית היו מפריעות הסיבות החיצוניות בצורה של תבניות אידיאולוגיות והתנהגותיות שהיו מקובלות בחברה, אז עכשיו על האדם המודרני משפיעים גורמים אחרים – פרסום אורח חיים אגוצנטרי, הנאה שמורמת לפולחן, תלות וירטואלית, אובדן קשר עם המסורת.

האנושות היום מופיעה לא כאוסף של בני אדם אלא כסובייקט הערכים האחיד, כי האדם הפך להיות קשור יותר עם כל הגוף של החברה מאשר בעבר.

המעבר של החברה והטבע לאחד שלם. חברה המונית שעוברת תהליך של גלובליזציה עומדת על סף של שינויים איכותיים בהשקפת העולם: הקמה של ערכים קוסמופוליטיים, שמחברת ומאחדת את ריבוי המסורות התרבותיות שנוצרו על ידי האנושות, הסרה של שלושה ניגודים בסיסיים: מזרח – מערב, אדם – חברה, חברה – טבע. הפתרון של הניגודים האלה והסרתם מהווים את הבעיה הכי חשובה לדור החדש שחי בתנאים של חופש, פלורליזם ואיחוד גלובלי.

התייחסותי: אבל לשנות את טבע האדם אפשרי רק בעזרה של כוח חיצוני, כי כל העולם שלנו נוצר רק בכוח האגו בכל הרמות שלו. כדי להזמין מבחוץ את הכוח החיצוני (האור) לשם כך ניתנה לנו חוכמת הקבלה. זמן המימוש הגיע!

ידיעות קודמות בנושא:
האקולוגיה של העולם הפנימי
המודרניזציה של המוסר
המשבר הוא שלב המעבר מן המקומי אל הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest