לעבור דרך הקיר

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הערבות בערבה

הראשון שגילה את סוד החיים היה אדם הראשון. הוא חיפש אותו, בדיוק כמונו, כדי להבין את המשמעות של חייו. ולאחר הגילוי שלו, הסוד הזה החל להתפשט הלאה ולעבור מדור לדור, עד שהגיע לימינו.

אנחנו כל הזמן מתפתחים והרצון שלנו גדל באופן תמידי. ולכן כל דור, מפני שהוא היה חדש ובעל רצון לקבל גדול יותר, הוסיף משהו לגילוי הזה, לשיטת גילוי סוד החיים.

ובאמת, מצד אחד, זהו דבר מאוד פשוט, ומהצד השני, זה מאוד קשה. זה קל, מפני שזה קרוב לכולם. וזה קשה, מפני שזה מעבר ליכולות שלנו. הבורא כביכול מותח לך חבל קפיצה כדי שתדלג מעליו, אך מאחורי החבל הוא מציב קיר. בבקשה, תקפוץ! אבל איך? זה בלתי אפשרי.

העניין הוא, שנדרש מהאדם רק לתת יגיעה ולהשקיע מאמצים, והבורא כבר יבצע את הפעולה. וחוץ מזה, גם שתי הפעולות האלה – של האדם ושל הבורא – צריכות להיות מסונכרנות עם הקבוצה, עם החברה, עם הסביבה.

מאוד קשה לחבר יחד את שלושת הגורמים האלה. כל אחד כביכול מסתובב לכיוון שלו ומבצע את התנועות שלו, אך כאשר הם באמת מגיעים לחיבור, בזכות המאמצים של כל השלושה, זה נקרא "ישראל, אורייתא וקוב"ה – חד הוא".

כלומר, האדם שנקרא "ישראל", "ישר-אל", שרוצה להשיג את הבורא, מבצע את התנועות שלו בהתאם לשורש נשמתו ולתוכנית הבריאה. אבל הוא מתגבר על הטבע שלו ורוצה לנוע בצורה מסונכרנת עם הסביבה, שהיא הסכום של התנועות הפרטיות האלה, שנעות יחד.

ולבורא יש את התנועות שלו, כי הוא הרי מנהל הכול, ויש לו תוכנית קבועה מראש, שמובילה למטרה אחת. לכן זה מאוד קשה לשלב את שלושת הגורמים האלה בנקודה אחת, שבה נוצרת הנגיעה ומושג המגע הראשון עם העליון, שנקרא דבקות.

אדם היה הראשון שגילה איך אפשר להגיע לאיחוד הזה. ודאי ששום דבר בחיים אינו מקרי, ולא במקרה קראו לו "אדם" (מלשון "אֶדמה לבורא"), על אף שההורים שלו כמובן לא ידעו מדוע הם קראו לו בשם הזה. הוא היה האדם הראשון שגילה את הגישה הנכונה לגילוי הבורא.

אם אנחנו מצליבים בנקודה אחת את שלושת הגורמים האלה, אנחנו מתחילים לראות דרכה מציאות אחרת. בצורה כזאת אנחנו נכוון נכון את הפוקוס, כמו בבדיקת ראייה, כשצריך לשלב יחד שלושה קווים במכשיר האופטי, ורק אז תוכל לראות. זאת כל העבודה שלנו.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הערבות בערבה, 18.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הרצון ששורף את הקיר
הוא יעשה את מה שאני לא יכולתי לעשות
על התדר האחד של הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest