דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרצון ששורף את הקיר

הרצון ששורף את הקיר

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הערבות בערבה

העבודה הרוחנית של גילוי שרשרת התנועות מה"מינוס" (מה שחסר לי) אל ה"פלוס" (מי שיכול לעזור לי) – היא מאוד לא קלה. ומבחוץ היא נראית לא הגיונית. כמה שלא נתקדם, אנחנו כל הזמן שוכחים מזה, מפני שהרגש והשכל האגואיסטיים שלנו אינם בנויים לפי העיקרון הזה.

כאן הכול מסודר אחרת. אני משקיע מאמצים ונותן יגיעה, ומוצא את התוצאה במקום אחר לגמרי. אני מתאכזב, מגיע לייאוש הסופי, ורגע לאחר מכן, אם לא אברח, אני אמצא. ומה שאני מוצא הוא לגמרי לא מה שחשבתי וקיוויתי שאני צריך לקבל.

כי לעולם הרוחני שאנחנו מגלים אין שום מקבילה בעולם שלנו. נפתח לנו פתח קטנטן, כחודו של מחט, כמו האישון בעין שלנו. ודרכו אנחנו פורצים אל העולם החדש!

את הפתח הזה פותח הבורא, אור החכמה, ואנחנו מרחיבים אותו. הפתח הזה נוצר כתוצאה מכך שכל אחד דוחס את האגואיזם שלו עד לאפס, וכל הנקודות שבלב שלנו מתחברות יחד. וכשהנקודות הללו מתחברות יחד הן ממש שורפות את הקיר שמפריד בינינו לבין העולם הרוחני. אם הן מתחברות, הן הופכות לאותה הנקודה שדרכה אנחנו יוצאים אל העולם הרוחני.

לכן אנחנו נתאספנו כאן, כדי להשתדל להגיע לכזה מצב שבו ישראל, אורייתא וקוב"ה מתחברים יחד. כולנו צריכים להיכנס לאותו התדר, לנוע יחד, במחשבה אחת, על איחוד הנקודות שבלב שלנו, מעל האגו שלנו, מעל לכל החיים הגשמיים האלה.

מגיע לנו לשכוח מהם פעם אחת למשך 24 שעות, להתנתק מכל הדאגות ולחכות שהכוח העליון, שמקיים את כל החיים האלה, יבוא לקראתנו. על ידי הרצון שלנו, אנחנו נחייב אותו להתקרב אלינו.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הערבות בערבה, 18.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הוא יעשה את מה שאני לא יכולתי לעשות
על התדר האחד של הנשמה
לעבור דרך הקיר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest