דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לסבול מהסבל של כל העולם

לסבול מהסבל של כל העולם

שאלה: מהי הרגשת הסבל של כל העולם? איך מתחברים אליה?

תשובתי: נניח שאני נמצא ליד עובד אדמה שאינו מכיר שום דבר בחיים, חוץ מהפרות שלו, השדה שלו והמשק שלו. ולעומת זאת, יש לו את האפשרות להכיר את העולם הגדול, להרחיב את הידע והתענוג שלו, להשיג את הנצחיות של הטבע.

ההבדל בין מה שיש לו לבין מה שהוא יכול להגיע אליו – הוא אותו החיסרון, הייסורים. הוא עצמו אינו מרגיש אותו. בדומה לחולה נפש שאינו יודע על המחלה שלו, אבל אני יודע, אני רואה את זה כשאני מסתכל עליו, ומצטער.

לא משנה שהוא עצמו לא מצטער על זה. אפשר להשתמש בזריקה מאלחשת, והאנשים לא יסבלו מכאב. אבל הסבל קיים בעולם בכוונה, כדי שדרכו, באמצעות פעולותינו הפשוטות, נוכל להגיע לתיקון.

כדי שארגיש את כל העולם על הכתפיים שלי, אני צריך להרגיש כמה חסר לכל אחד – להרגיש את ההבדל בין המצב הנוכחי לבין גמר התיקון. זהו הרצון השלם שהאדם צריך להשיג.

הסבל מהרגשת הכלי הריק הזה הוא פשוט בלתי נתפס. אבל אנחנו מחברים את ההתחלה עם הסוף, מתוך הבנה ש"סוף מעשה במחשבה תחילה", ושהכול נובע מלכתחילה מרצונו הטוב של הבורא להיטיב לנבראיו, והכול מגיע בסופו של דבר אל הטוב הזה, והאדם מרגיש ייסורים רק במידה שהוא קשור לרצון לקבל שלו.

אך ברגע שהוא עולה מעל הרצון הזה, הוא יותר לא ירגיש ייסורים, אלא רק התפעלות והתלהבות. בצורה כזאת אנחנו יכולים לסבול את הייסורים מכך שאנחנו רואים כיצד האדם סובל בחייו הפרטיים, כשהוא שקוע בתוך האגו שלו. אך כאשר אנחנו רואים את כל מה שהוכן עבורו לאחר מכן, כשהוא יתעלה מעל האגו שלו – איזה כלי, מלא באור – זה עוזר לנו, בעודנו סובלים יחד איתו, לסבול את הכאב הזה עבור כולם.

זה כמו להימצא ליד ילד חולה שצריך לעשות חיסון, והוא צועק ואפילו מרביץ לי מפני שאני מחזיק אותו בידיי ומאפשר לרופא לחסן אותו. אבל אני יודע שאין ברירה, ועכשיו, כבר בעוד רגע, הוא ירגיש טוב יותר, וזה נותן לי את הכוחות להחזיק אותו, כאילו אני זה שגורם לו את הכאב.

כך גם קורה איתנו. וכל זה כתוצאה מהפעולות שאנחנו מתחילים עוד לפני הופעת הרצון והכוונה. ולאחר מכן, כמו שנאמר: "אחרי המעשים נמשכים הלבבות", הרצונות.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 29.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כל העולם על הכתפיים שלי
להחיות את הזמן המת
תעשה כל מה שאתה יכול, ותשמע!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest