דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל העולם על הכתפיים שלי

כל העולם על הכתפיים שלי

שאלה: איך אני יכול להרגיש שכל העולם נמצא על הכתפיים שלי?

תשובתי: ללא כלי, ללא חיסרון, לא נוכל להשיג את מה שאנחנו רוצים וחולמים עליו. אם אפשר לקבל משהו בעולם שלנו, אפילו ללא רצון גדול – זה בזכות המעשים שאפשר לבצע אפילו ללא רצון.

אבל בעולם הרוחני אין כאלה אמצעים, כמו בעולם שלנו. הרי שם הרצון בעצמו הוא המעשה. ולכן, אנחנו נוכל לעבור לרוחניות רק בתנאי שהמעשים שלנו כל הזמן יהיו יותר ויותר מתקדמים ויגדלו את הרצונות שלנו.

ידוע שאם האדם חייב להשקיע מאמץ במשהו, כשהוא מטפל בילד שלו או בחיית מחמד, או אפילו אם הוא עוסק במשהו סתם כדי להתפרנס, אז בהדרגה, מה שהוא השקיע בו הופך להיות יקר עבורו. ואז המחשבות והרצונות שלו כבר יתרכזו סביב זה.

בצורה כזאת אנחנו יכולים לגדל את הרצונות והמחשבות שלנו בזכות המעשים, אפילו אם בהתחלה אין להם כוונה נכונה, ולהרגיל את עצמנו למחשבות ורצונות חדשים.

אלה היכולות המיוחדות שנותן לנו העולם שלנו, המצב שלנו, שבו חוץ מהרצון והמחשבה, קיים גם המעשה הגשמי, שאותו ניתן לעשות למען מטרות גשמיות עקיפות: למען כסף, כבוד, ידע, שליטה, ובזכותם לפתח רצונות חדשים. וכך המעשה משפיע על המחשבה, עד כדי כך שאני יכול להרגיש כאילו כל העולם באמת נמצא על הכתפיים שלי!

אם אני צריך להגיע לרצון המושלם, אני חייב לחוש פחד ודאגה עבור העולם כולו. זה כבר נקרא "התעלות בהשפעה". כי אני הרי לא דואג לעולם מפני שאני תלוי בו, אלא אני רוצה להשיג את תכונת ההשפעה, ואיתה להשפיע לבורא.

ואפשר להשיג את זה בזכות המעשים, כשאני משקיע עוד ועוד מאמצים דרך החברים שלי ויחד איתם, כלפי העולם הגדול. העבודה הזאת פותחת בנו את הרצון להיות מקושרים עם העולם. כתוצאה מכך שאני משקיע בו את עצמי, אני מתחיל להבין ולהרגיש טוב יותר את הרצונות החיצוניים הללו, וזה מעניק לי כוחות חדשים והשתוקקות חדשה. כך המעשה מנהל את הרצון.

וכאשר אני כבר מקבל את הרצונות החדשים, אני צריך רק להגדיל אותם, וזה כבר פשוט יותר. ואת זה אני עושה בעזרת החברים, בעזרת הסביבה.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 29.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להחיות את הזמן המת
תעשה כל מה שאתה יכול, ותשמע!
לסבול מהסבל של כל העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest