דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / למצוא את החלקים החסרים של השלמות

למצוא את החלקים החסרים של השלמות

laitman_2010-03-15_9946_us-70.jpg

בחלקים רבים בספר הזוהר אנחנו פתאום נרגיש שחסר לנו טקסט. בעיקרון, הזוהר תיאר את כל המציאות: חב"ד – חג"ת – נה"י של הנשמה הכללית של מלכות דאין סוף, הרי זה פירוש על כל חמישה חומשי תורה (גם על התורה, הנביאים והכתובים). אך הטקסט ההתחלתי הוסתר מאיתנו, וממנו נשאר רק חלק קטן. כנראה לא דרוש לנו יותר בשביל התיקון שלנו.

כל שאר חלקי הזוהר, שאינם מתייחסים לתיקון המשותף שלנו, ככל הנראה שייכים לחלקים האחרים של המערכת שתוקנו עוד לפנינו. לכן מורגשים בטקסט חוסרים למיניהם וגם חוסר תיאום. גם אם בינתיים איננו שמים לב לזה, אחר כך נרגיש זאת יותר ויותר.

אך אנחנו גם נרגיש עד כמה החוסרים האלה מועילים לעיתים, הרי הנשמה המשתוקקת לתיקון, מחפשת שלמות. אותם החלקים החסרים שהיא מרגישה, כאילו מזמינים אותה להידבק לנשמות המתוקנות, שעל ידם היו מתוקנים החלקים של ספר הזוהר שלא הגיעו עד אלינו. לכן דווקא הם חסרים אצלנו עכשיו.

מזה עלינו להבין, שאנחנו נמצאים במערכת נשמות חיה, היכן שחלקים אחדים משלימים זה את זה. והמקומות החסרים מושכים אותנו לכך, בכדי להצטרף לאותן הנשמות שבהם נמצאים הגילויים החסרים האלה. אם אנחנו נתחבר איתם, נשלים את כל הנשמות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
מוליכי האור
המערכת של רשב"י מחייה את הנשמה הכללית
ספר הזוהר – שער כלפי מעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest