דף הבית / חינוך, ילדים / למנוע את האיום שמעלינו

למנוע את האיום שמעלינו

שאלה: נניח, שהגיע אלינו מידע על העתיד המדאיג שמצפה לנו. שמענו אותו ואנחנו מסכימים איתו. מה אפשר לעשות כדי למנוע את זה?

תשובתי: קיימות אצלנו הרבה מאוד אפשרויות, ענפי הפצה. ראשית, צריך להשתמש בכל תנועות המחאה למיניהן. כי הן למעשה, מהוות מחאה פנימית, נגד כל מה שמתרחש בעולם –נגד המחירים הגבוהים, החלוקה הבלתי צודקת של העושר, ושאר התופעות. המחאה הזאת היא נגד המצב הנוכחי של החברה. אפשר להשתמש בהצלחה בפעולות המחאה כדי להעביר את ההסברה בקרב ההמונים. אפשר להשתמש בדאגה של האדם לילדים. אנחנו רואים באיזו צורה מכוערת הילדים מתחנכים היום. בעיקרון, הם אפילו לא מקבלים שום חינוך, אלא רק השכלה, והם כבר אפילו לא רוצים גם את זה. בבתי הספר שוררים אלימות, בעיות סמים, סטיות מיניות וכדומה. המשפחות מתפרקות, מעטים היום רוצים לשמור על המשפחה.

חייבים לנסות בצורה כלשהי להראות לאדם שצורת קיום אחרת היא בהחלט אפשרית, על אף שהוא כבר התעייף מהניסיונות לעשות משהו. והרי הכול מאוד פשוט: פשוט צריך להיכנס לאינטרנט, להגיע לקורסים של הלימוד האינטגרלי.

בעבודה עם תלמידי בתי ספר נעשה שימוש בשיטה מאוד מעניינת – תחילה עורכים לימוד של המורים, ואחר כך הם מנהיגים את השיטה האינטגרלית בכיתות. את התוצאות רואים ממש תוך מספר שבועות, הילדים הופכים להיות אחרים. מול ההורים פתאום מופיעים ילדים ממש אחרים, שהפכו להיות טובים יותר, נעימים יותר, ממושמעים יותר וכולי. ואז נוצר הצורך גם בשינוי ההורים, כי הסביבה החיצונית משפיעה על הילדים. כלומר, גם הם צריכים להשתתף בקורס של הלימוד האינטגרלי. לא צריך לספר להם על השינויים העתידיים, מפני שברגע שהם מתחילים לשמוע את הקורס ולהשתתף בסדנאות, הם פתאום מגלים בעצמם קיום אחר לחלוטין, תקשורת שונה, חיים אחרים.

אנחנו היום בצורה מאוד פעילה ואינטנסיבית מכינים צוות שלם של מרצים, מורים ומחנכים, מארגנים, שיעסקו בזה. אך בינתיים, זו רק טיפה בים.

מתוך שיחה על חינוך אינטגראלי 21.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
העולם חייב לדעת את האמת!
לדחות את נקודת הפיצול
העוזר שלנו הוא הפחד מפני העתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest