דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / למי מתגלים סודות הבריאה

למי מתגלים סודות הבריאה

שאלה: לאדם ניתן שׂכל כדי לחשוב בצורה מופשטת. כאשר הוא מתחיל ללמוד על העולמות הרוחניים, הוא יכול להפוך את המחשבות למציאות מוחשית, או לרחף בעננים. איך אפשר לקחת תלמידים לא מוכנים ולהסביר להם על סודות הבריאה?

תשובתי: ראשית, במה שאמרת יש כמה אי דיוקים. מה זאת אומרת "תלמידים לא מוכנים"? תלמידים חדשים אף פעם לא מוכנים, צריך ללמד אותם.

שנית, אלו סודות הבריאה אני יכול לגלות להם, אם הם לא מבינים שום דבר בזה? אם אני אקח עכשיו למשל, תלמיד מכיתה י' ואצייר לו את המבנה של פצצת אטום, האם הוא יוכל לייצר אותה? עבדו על כך מיליוני בני אדם במשך שנים רבות. אנחנו רואים כמה זה לא פשוט למדינות להגיע לייצור פצצת אטום, למרות שהעיקרון ידוע.

הערה: נניח שאנחנו לומדים את ה"פתיחה לחכמת הקבלה", יש שם שרטוטים של מבנה כל העולמות…

תגובתי: צריך להסביר זאת לתלמיד בהדרגה. אין שום דבר מסתורי בחכמת הקבלה. ב"פתיחה" מדובר על שיתוף פעולה הדדי בין כוחות: כוח השפעה, כוח קבלה, והקשר ביניהם. בעיקרון, המערכת די פשוטה ללימוד והבנה קונקרטית. היא מורכבת לתפיסה באדם, למימושה הפנימי, לכן נדרשות לאדם שנים ללימוד המערכת.

שאלה: כלומר, תלמיד חדש יכול לשמוע את ה"פתיחה לחכמת הקבלה" עם שרטוטים של עולמות, פרצופים?

תשובתי: זה לא משנה. זה מיועד לכולם, שום דבר לא נסתר. רק שבתחילת הלימוד האדם לא מבין את חכמת הקבלה, מפני שהוא עדיין לא הגיע לאמיתוֹת האלה. קיים בתוכו סף פנימי מסוים, שממנו זה מתחיל לעניין אותו. ובאותה מידה שבה זה מעניין אותו, הוא מבין הכול.

ישנם אנשים שלומדים אצלנו, נניח עשר שנים, ורק כעבור עשר שנים מתרחש פתאום איזה "קליק", והאדם מתחיל לחשוב ולתפוס אחרת. כעבור עוד כמה שנים נוצר "קליק" נוסף, הוא כביכול שומע את אותו הדבר, אבל כבר נפתח לו ערוץ של תפיסה.

מתוך שיעור וירטואלי, 24.09.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest