למי יש נשמה?

שאלה: האם לכל אדם יש נשמה אישית משלו והאם היא נצחית?

תשובתי: נשמה ישנה רק לאדם שבונה אותה. לבנות נשמה זה אומר להשיג את דרגת אהבת הזולת. במידה שאני משיג את אהבת הזולת, אני מרגיש ברצון שלי המתוקן לאהבת הזולת, מילוי שנקרא האור העליון. הרצון עם האור בתוכו, שמכוון לחלוטין להשפעה ואהבת הזולת, נקרא "נשמה".

האור זו הרגשת הכוח העליון, הבורא, בתוך הרצון. אז הרצון שמיועד לאהבת הזולת והאור שממלא אותו, כלומר הרגשה שאותה אני מרגיש בתוך הרצון, מזה שמכוון לאהבת הזולת, נקראים יחד "נשמה". כלי של נשמה זה רצון, ומילוי של נשמה זה האור העליון. כך אנחנו מגלים את הנשמה. מכאן ברור, שמלכתחילה לאף אחד אין נשמה, אבל כל אחד יכול לרכוש אותה, אם יתקן את עצמו ביחס שלו לזולת. בסופו של דבר, החיים שלנו מסודרים בכזאת צורה, שבמוקדם או במאוחר כל אדם ישיג את הנשמה שלו בכל מקרה.

אם מדברים על מי מהעמים יגיע לזה קודם, אז עם ישראל מיועד להגיע ראשון להשגת הנשמה. ועכשיו בדורנו, לכל אחד יש אפשרות כזאת. לכן מתגלה חכמת הקבלה, שיטה שמספרת על איך להשיג נשמה מתוך הרצון האגואיסטי, איך להפוך את הרצון לטובת הזולת, לפי העיקרון "ואהבת לרעך כמוך". ואחר כך, כשכל עם ישראל יתחיל לעסוק בזה ולהשיג את אותה המדרגה, אותו המצב שנקרא "נשמה", כל אומות העולם יוכלו לעשות את אותו הדבר אחריו. מה שישיג עם ישראל, יזרום גם כן אליהם.

כל אותן הבעיות וכל אותו הקלקול שמתגלים בזמן האחרון בישראל, מוסברים דווקא בכך שאנחנו כבר מזמן היינו צריכים להתחיל לתקן את הנשמה, אבל מאחרים בזה.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 10.5.2015.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest