דף הבית / קבלה ומדע / המציאות שלנו לא מציאותית

המציאות שלנו לא מציאותית

יוּגִ'ין וויגנֵר: "זה נשאר כמעורר תשומת לב, שלא משנה באילו דרכים בעתיד יתפתחו התפיסות שלנו, המחקרים הרציניים ביותר של העולם החיצוני מובילים למסקנה מדעית, שהתוכן של התודעה מהווה מציאות אוניברסלית סופית".

אֵרווִין שרֵדינְגֵר: "תודעה לא ניתנת למדידה בנוסחה טבעית. עבור התודעה זו מסקנה בסיסית לחלוטין. היא לא יכולה להיות מוסברת מנקודת מבט של עוד משהו. מה שאנחנו רואים בצורה של גופים גשמיים וכוחות, זה לא אחר מאשר, צורות וגרסאות שונות במבנה של המרחב. אפלטון היה הראשון, שבחן את הרעיון של הקיום הנצחי והדגיש זאת זה, בניגוד לטענות שטען שהמציאות היא יותר מציאותית מהניסיון המעשי שלנו…".

אלברט איינשטיין: "אם אנחנו חושבים על שדה, שיכול להיות מוסר, אז גם אין "מרחב" שנשאר, מפני שלמרחב אין קיום עצמאי. לזמן אין קיום עצמאי, חוץ מסדר של אירועים, שעל ידו אנחנו מודדים אותו. "מובן שאין מרחב פיזי, בסופו של דבר בטבע הכול מוצג או לא תלוי במחשבה האנושית. זוהי פונקציה של הסכימה הרעיונית שלנו (של השכל). מציאות, היא בסך הכול אשליה, למרות שהיא מאוד יציבה".

בערוב ימיו אמר: "צריך למצוא אפשרות להימנע מרצף הזמן (מרחב יחד עם הזמן) בכללות. אבל אין שום שמץ של רעיון, באיזה מהמושגים האלמנטריים אפשר להשתמש בתיאוריה כזאת".

מָקס פְּלָאנְק: "המדע לא יכול לפתור את התעלומה האחרונה של הטבע, מפני שבסופו של דבר, אנחנו בעצמנו חלק מהתעלומה אותה אנחנו מנסים לפתור".

נילס בוֹר: "המבט הכללי על העולם במונחים של אובייקטים שבאמת קיימים "שם", בלא קשר לתצפיות שלנו (מציאות אובייקטיבית), שנהרסת לחלוטין מהזווית של גורם קוואנטי. כל מה שאנחנו מכנים אותו ריאלי, מורכב מדברים שלא יכולים להיות נבחנים כריאליים. אם המכניקה הקוונטית לא זעזעה אותך עמוקות, אז עדיין לא הבנת אותה".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest