דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למות כדי להעניק חיים למדרגה הבאה

למות כדי להעניק חיים למדרגה הבאה

"מכה איש ומת מות יומת: ואשר לא צדה והאלהים אנה לידו ושמתי לך מקום אשר ינוס שמה." (תורה, ספר "שמות", פרשת "משפטים", פרק כ"א, פסוקים י"ב-י"ג).

שאלה: ברמה הגשמית שלנו ישנם הרבה מאוד דיונים סביב הריגה של אדם. האם לגזור על האשם עונש מוות או לא. בכל מדינה חוק משלה, ישנן מדינות ששם יש עונש מוות, וישנן מדינות שבהן אין עונש מוות. ואילו בתורה זה נאמר פשוט מאוד: "מכה איש ומת מות יומת".

תשובתי: ברמה הגשמית שלנו, קודם כל צריך להוכיח האם זה נעשה בכוונה או לא, האם היו לכך תנאים מוקדמים, האם האדם מת דווקא מהמכה הזאת, וכולי. יכול להיות, שבאותם הזמנים הקדומים היה מקום למקרים מסוג זה, כי מדובר על הרמה המוסרית של החברה, ועל כך, שבעיקרון, לא צריך שיהיה דבר כזה וגם לא יכול להיות.

במיוחד לא היו כאלה מצבים שבהם מכריחים את האדם לרצוח, שכתוצאה מזה גם את הרוצח וגם את הנרצח היה צריך להעניש בעונש מוות. כי במקרה כזה צריך להופיע עד כדי כך רצון אגואיסטי גדול של אחד נגד השני, כדי שהבורא יסדר להם דווקא פעולה כזאת ותוצאה כזאת כאשר שניהם מומָתים. ואם פעם בשבעים שנה נגזר גזר דין מוות, אז זה נחשב לנורא.

בשפה הרוחנית, בהעתקה הפנימית שלנו, זה נשמע כך: רצון אחד מנטרל רצון אחר, מפני שבצורה כזאת אין להם שום אפשרות להתקיים במשותף ולהשלים זה את זה בפעולה רוחנית. ולכן שניהם מתים.

רצון אחד הורג את הרצון השני, מנטרל אותו ונעלם בעצמו, נעשית כביכול השמדה. שום דבר לא נעלם סתם כך. לכן ביטול הדדי של שני הרצונות, זה פינוי מקום, כי הם לא מסוגלים להתקיים ביניהם בניגודיות כזאת. ובדרגה הבאה הם נולדים בצורה של רצון אחד ויחיד, גדלים יחד. זהו תיקון. צריך להבין, שכל פעולה זו פעולה של תיקון. היא בשום אופן אינה רעה כפי שזה נראה לנו בראייה האגואיסטית שלנו. ולכן אם ברמה הגשמית אדם אחד במקרה הורג אחר (כך אנחנו רואים דרך התפיסה האגואיסטית שלנו), אז מתרחשת פעולה מסוימת, ובהתאם לכך מענישים אותו.

ואילו ברמה הרוחנית, הכוונה היא לשני רצונות מנוגדים שלא ניתן למצוא ביניהם את "הקו האמצעי", ולכן הם באופן הדדי חייבים להפוך לאפס. אבל האפס הזה מהווה התחלה של המדרגה הבאה, של "הקו האמצעי", ומשם הוא גדל.

שני הרצונות האלה קיימים בתוכי כך, שאני לא יכול להשמיד אחד אם לא אשמיד גם את השני. אני רוצה להרוג בתוכי את הרצון האגואיסטי, ועושה את זה בעזרת רצון אלטרואיסטי, שבפעולה הזאת גם כן נעלם, מפני שהוא לא יכול להתקיים בחוסר תיאום עם הרצון האגואיסטי, הפלוס אינו קיים ללא המינוס.

לכן כנגד כל רצון אגואיסטי ניצב רצון אלטרואיסטי, והתנועה לקראת ה"קו האמצעי" שנמצא ביניהם תמיד נעשית בזוגות כאלה. אבל ב"קו האמצעי" עצמו, במצב הזה, אי אפשר להתחבר, ולכן הם משמידים והופכים לריק שמתוכו גדלה כבר המדרגה הבאה. אבל הריק הזה הוא פיזי, זוהי קביעה פיזית, גודל, אובייקט.

שאלה: מה שנוגע לעולם הגשמי, האם אתה בעד עונש מוות או לא?

תשובתי: אני סבור שאפשר לתקן את כולם. את כולם! דרך אגב, זהו חוק שעליו מדובר בתורה. אם יש לך אפשרות לתקן איזה רצון, אז אתה בשום אופן לא הורג אותו. מוות, רצח, כולל המוות שלנו, זו אחת מפעולות התיקון.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 11.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כללים רוחניים לא פשוטים
ניגוד שמגלה את תמונת העולם האמיתית
"לא תרצח"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest