דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השפה המקסימה של האלטרואיזם

השפה המקסימה של האלטרואיזם

"וכי ימכר איש את בתו לאמה לא תצא כצאת העבדים: אם רעה בעיני אדניה אשר לא יעדה והפדה לעם נכרי לא ימשל למכרה בבגדו בה." (תורה, ספר "שמות", פרשת "משפטים", פרק כ"א, פסוקים ז'-ח').

ל"בת" יש זכות לפדות את עצמה, כלומר להפוך רצון נקבי לרצון זכרי, עצמאי, ובאופן כזה להמשיך לחפש רצון אחר.

ישנם רצונות השייכים ל"מלכות", ויש רצונות השייכים ל"מלכות" שכלולה ב"בינה", ולהיפך, ל"בינה" שכלולה ב"מלכות". וכאן בהצטלבות של הרצונות האלה מתרחש המשחק הזה.

"ואם לבנו ייעדנה כמשפט הבנות יעשה לה." (תורה, ספר "שמות", פרשת "משפטים", פרק כ"א, פסוקים ז'-ח').

בהחלט יכול להיות שאצל האדם מתוך התכונות שלו יופיע "מסך" בדרגה יותר נמוכה, שיכול להתאים לרצון שנקרא "בת", ולעבוד איתו. כי אנחנו בוחנים את הנשמה שלנו עם כל תרי"ג (613) הרצונות, את התיקון ההדדי שלהם ואת הקשר ההדדי, כמו אצל תאים של הגוף שלנו.

בתורה מדובר על עקרונות כלליים מאוד לתיאור של התמונה הכללית. אבל כאשר אדם עובר את המצבים האלה, הוא לא יכול למצוא את המילים המתאימות. באופן זהה, לרוב אנחנו לא יכולים להביע את הרגשות הגשמיים העמוקים ביותר שלנו, חסרות לנו מילים.

אם מפרשים את התורה במונחים גשמיים, אז לפי ההקְבָלה עם העולם שלנו יוצא, שאם אני קשור לגמרי לאדם אחר, אני נקרא העבד שלו. בשפה אגואיסטית זה נשמע נורא דוחה, ואילו בשפה אלטרואיסטית זה נשמע מקסים.

עבד של הבורא נקרא "עבד ה'". ישנו כזה משל. ואם הוא לא היה, כפי שאין למשל למושג "מכר, קנה עבד/בת"? כי האדם מבין הכול בצורה מילולית, מפני שמסתכל על זה דרך ה"אני" האגואיסטי שלו. ואילו אנחנו פוקחים לו את העיניים והוא מתחיל לתפוס הכול בצורה אחרת.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 11.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שתי דרגות של רצונות: אב ובת
מדרגות עלייה: מ"עבד" ל"אדון"
לפדות את המשפחה מעבדות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest