דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למה שמים לנו רגל מלמעלה

למה שמים לנו רגל מלמעלה

מצד אחד אנחנו צריכים לשמוח מאוד כשמתגלה לנו השנאה בינינו. זה נראה דבר כל כך סותר, שבדרך כלל אינו מובן לאדם רגיל, לא לדתי ולא לחילוני. אף אחד מהם אינו עובד עם האגו (היצר הרע) שלו, והם חושבים שהעיקר זה להישאר צדיק וללא חטאים.

אבל על המקובלים נאמר: "כל הגדול מחברו יצרו גדול ממנו". וכן להיפך, ככל שתגלה יותר רע בתוכך, כך יהיה לך יותר סיכויים לשנוא את הרע הזה. כי אתה הרי מגלה אותו באור, בהשתוקקות שלך להתחבר עם האחרים, ואתה רואה שאינך רוצה את החיבור הזה.

אתה מגיע ללמוד, לא רוצה ללמוד, ונרדם! אתה הולך להפיץ ושונא את ההפצה – אתה לא רוצה להפיץ. אתה מגלה שכל עבודה שמכוונת להתקדמות הרוחנית – שנואה עליך. וזאת האמת שמתגלה לך. לכן זה דבר טוב מאוד!

לכן, מצד אחד אני מאוד שמח לשמוע על החיכוכים והבעיות שמתגלות בין החברים בקבוצות שלנו. אך מהצד השני אני מפחד שלא תהיו מספיק בוגרים, חזקים ונבונים כדי להבין שכל זה מתגלה לכם לצורך העבודה! ולא שאלה בעיות אמיתיות.

הבורא בכוונה שם לנו רגל ולא נותן לנו להתחבר זה לזה. הוא מעורר בנו את השנאה, מביא אותנו להר סיני, כדי שנזדקק לעזרה, לאור! הרי נאמר: "בראתי יצר רע ובראתי לו תורה תבלין". והבורא רוצה שיתממש החצי השני של המשפט – שנרצה לקבל את כוח התיקון של היצר הרע שלנו.

אבל לצערנו, מגיעים אלפי בני אדם ומהם נשארים עשרות. למה האחרים בורחים? – רק מפני שהם לא מבינים שהתרגיל הזה ניתן לנו בכוונה, וחושבים: "נו, מה זאת הקבוצה הזאת והלימוד הזה… כבר ראיתי ושמעתי את כל זה, וזה מספיק לי". והאדם בורח. הוא לא מנצל את גילוי הרע לשם התיקון. ובודדים נשארים.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 04.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
השנאה היא ההכנה לקבלת התורה
המשחק לא יעזור
הבריחה מהמערכה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest