דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / למה ספר הזוהר היה נסתר

למה ספר הזוהר היה נסתר

שאלה: בשביל מה היה צריך לכתוב את ספר הזוהר שמהווה פרשנות על התורה? האם לא מספיקה התורה שכתב משה?

תשובתי: לא. ספר הזוהר נכתב לאחר חורבן בית המקדש השני, כדי שמאותה דרגה שבה היו מחברי ספר הזוהר, הם יוכלו להשיג את המצב הסופי הנעלה ביותר. על כך נכתב בספר הזוהר עצמו. זה היה הדור האחרון שאחריו השתרר החושך.

ספר הזוהר מיועד לכך, שבמצב הנוכחי שלנו נתחיל לעלות בעזרתו לגמר התיקון.

שאלה: ממש באותו זמן נכתבת המשנה שאותה לומדים עד היום והיא לא הייתה נסתרת. כעבור כמה מאות שנים מסיימים לכתוב את התלמוד וגם אותו כולם לומדים, ואילו ספר הזוהר היה נסתר. מה ההבדל ביניהם?

תשובתי: ספר הזוהר נכתב בשפה מיוחדת. הוא מתאר את המערכת של מבנה העולם העליון: כיצד אנחנו יכולים לגשת אליה ומה לעשות. כמו גם כל חכמת הקבלה, שלא הייתה צריכה להתגלות במשך 2000 שנה, מחורבן בית המקדש השני ועד ימינו.

המצב הזה "2000 שנה" נקרא "גלות מרוחניות", שהתרחשה כאשר הייתה דחייה בחורבן בית המקדש וירידה לדרגה של העולם שלנו, כלומר למצב החשוך ביותר, שמתוכו עלינו להתחיל להשיג את המצב העליון ביותר. לשם כך יש לנו צורך בהנהגה וההנהגה היא ספר הזוהר. מתוכו צמחו כל המקובלים.

שאלה: אם היום כל אדם מתחיל לקרוא את ספר הזוהר, את התלמוד או את המשנה, הוא לא יבין בהם אף מילה. אז למה ספר הזוהר היה נסתר ואילו אחרים לא?

תשובתי: ספר הזוהר נכתב בשפת חכמת הקבלה. לכן הוא היה נסתר. מלבד זאת, הוא נכתב במצב של התעלות רוחנית. המחברים שלו היו עשרה תלמידים של רבי שמעון, מקובל ענק, שאסף אותם יחד, איחד והסביר להם כיצד משיגים את העולם העליון. הם רשמו את מה שהם גילו בקשר ביניהם. כך נוצר ספר הזוהר.

במשנה ובתלמוד מסופר על מדרגות עליונות, אבל בצורה פחות מובנת, בצורה אלגורית. לכן, אלה שלומדים את הכתבים האלה חושבים שמדובר על העולם שלנו. כמו כן, האנשים שכתבו את המשנה והתלמוד, לא היו באותה דרגת השגה, שבה היו מחברי ספר הזוהר. זה הבדל גדול.

כפי שמציין בעל הסולם, אלה שכתבו את ספר הזוהר, היו בדרגה של בית המקדש השלישי, כלומר בדרגת ההשגה הגבוהה ביותר.

מתוך שיעור וירטואלי, 23.07.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest