דף הבית / מיתוסים על חכמת הקבלה / למה מפחדים מחכמת הקבלה, חלק א

למה מפחדים מחכמת הקבלה, חלק א

שאלה: כידוע, בכל התקופות חכמת הקבלה הייתה נתונה לביקורת. אפילו הפחידו את בני האדם באמצעותה. למה המקובלים הגיבו על כך באופן יוצא דופן, ללא מלחמות וללא בירור היחסים?

תשובתי: אנחנו אכן רואים אֵילו התנגשויות מתרחשות בין מדענים בכל התחומים המדעיים, ובין פוליטיקאים מתנהלת מלחמה אמתית. מה שנוגע לחכמת הקבלה, אז כאשר אדם מתחיל לעסוק בה ומיד נתקל בביקורת, לא מובן לו מה קורה. כדי לברר זאת צריך לערוך "טיול" אל ההיסטוריה.

חכמת הקבלה, היא המדע הקדום ביותר, הראשון, שאותו גילתה האנושות לפני 5778 שנה. "אדם" הוא זה שגילה אותה. הוא היה האדם הראשון שהשיג את מערכת ההנהגה העליונה של העולם שלנו והביע אותה כמערכת ידיעות בספרו "רזיאל המלאך".

אחריו הופיעו ספרים קבליים רבים אחרים שרובם אבדו עם הזמן. החל מאדם והלאה מנח, יצאו צאצאים רבים, בתורה נאמר שלנח היו שלושה בנים שמהם נמשך המין האנושי. לא מדובר על כך שבני אדם הולידו, חינכו בנים ונפטרו. במושג בנים, הכוונה היא לא סתם לצאצאים, אלא לתלמידים שלהם, ליורשים רוחניים. אותו הדבר נוגע גם לאברהם, יצחק ויעקב ושאר הדמויות הרוחניות. בתורה מדובר, על מה שהם חינכו מתוכם.

האם היו להם ילדים אחרים? יכול להיות שהיו עוד 20 ילדים אבל הם לא מוזכרים. נאמר שלאברהם נולד יצחק, ליצחק נולד יעקב, וזה אומר, שיצחק ויעקב היו תלמידים שלהם, ממשיכי דרך רוחניים. לכן בתורה ובמקורות קבליים אחרים, במושג ילד, הכוונה ליורש רוחני של המורה, מה שנקרא אב רוחני.

עלינו להבין באיזו דרגה כתובה התורה, הרי מדובר בה רק על השגת הבורא, העולם העליון, ולא על שום דבר אחר, ולא על אף אירוע בעולם שלנו. הכול סובב רק סביב האגו ותיקונו, כפי שהתגלה בבבל העתיקה בצורה מאיימת ומרושעת והוביל את כל החברה הבבלית לגל אגואיסטי ולמשבר.

ואז הופיע אברהם, נציג הדור העשרים של המקובלים, החל מאדם. לא רק שהוא קיבל את כל השיטה הקודמת, אלא גם השלים אותה על ידי ההשגות שלו. בכל דור האגו מתפתח, ועל בסיס הדרגה האגואיסטית הכללית, מבוססות ההשגות של מקובלים מאותו דור.

לכן, החל מהדור הראשון ועד לדור האחרון, שמכונה 6000 שנה, כל המקובלים עומדים בדרגה של דור אברהם ומשיגים מהדרגה הזאת ומעלה את המערכת הרוחנית שמנהלת את העולם שלנו. זה כל המדע, כל החכמה, כל התורה.

התורה (מהמילה "אור") מסמלת השגה של האור בעזרתו של האור עצמו. קבלת מידע, שהאור נושא על תדר אין סופי, מהווה נושא ללימוד והשגה בחכמת הקבלה.

כל זה קורה רק באותה מידה שבה האדם משנה את עצמו, מכוון את עצמו כדי להתעלות מעל לאגו שלו, לעורר ולהזמין עזרה מסוימת מלמעלה, את האור העליון המתקן, שנקרא "תורה" ("אור"). כמו שנאמר: "בראתי יצר הרע בראתי לו תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב".

חכמת הקבלה מכוונת לכך, שנלמד אותה ונשתדל לשנות את הטבע שלנו בעזרת המשכת האור העליון, כך שישפיע עלינו וייצור מאתנו בני אדם שהפוכים לטבע המקורי שלנו.

לפי הטבע שלנו, אנחנו אגואיסטים, מקבלים, רוצים ליהנות מכל מה שסובב אותנו ואילו אנחנו, צריכים להגיע למצב שבשׂכל ובלב, במחשבות וברגשות נתחיל לשתף פעולה באופן הדדי עם הבורא ונשפיע לו. ה"בורא" נקרא הכוח האלטרואיסטי העליון שמנהל את העולם שלנו. התורה מדברת רק על כך.

המשך יבוא…

מתוך שיעור וירטואלי, 10.09.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest