דף הבית / חינוך, ילדים / למה העניים לא רוצים ללמוד?

למה העניים לא רוצים ללמוד?

מחקר: הנגישות להשכלה אינה מסייעת להתפתחות מאוזנת של החברה מאחר ויכולים להשתמש בה בעיקר אנשי המעמד הגבוה, שגם ככה קיבלו חינוך קלאסי מלא.

רמת ההשכלה וההכנסה של ההורים משפיעה על התפתחות ילדיהם. זה בא לידי ביטוי בעיצובו, התפתחותו ומבנה מוחו של הילד כמו גם ההתפתחות הקוגניטיבית שלו, שנוטה להתעכב אצל משפחות עם יחסים רגשיים קרים ורמת הכנסה נמוכה. שטח הפנים של אזורים מסוימים במוח, האחראים על לימוד מוצלח, שונים באופן משמעותי אצל ילדים ממשפחות עשירות ועניות. בנוסף, רמת השכלתם של ההורים, משפיעה על התפתחות הילדים, בכך שיוצרת מעין תקרה שהילד לא יכול לעלות מעליה. כל זה מוריד באופן ישיר את רמת הפוטנציאל של השכלתם של אלו שגדלו בשכבות הנמוכות יותר של החברה ומפחית את התעניינותם בקבלת השכלה.

במשך כמעט 4000 שנות קיומו, פיתח העם היהודי מגמה יציבה שהעיקר בה זה לתת לילד את ההשכלה הטובה ביותר, מפני שאת זה אי אפשר לקחת ממנו וזה תמיד יהיה שימושי.

רק בזמן האחרון המגמה הזאת מתחילה לקרוס, מפני שנכנסנו לתקופה שבה חייבים להתחיל בתיקון של עצמנו ושל העולם והלימוד צריך להיות לא של מדעי העולם, אלא של חכמת הקבלה, החכמה לאיחודה של האנושות למערכת אחת שנקראת "אדם". הלימוד של מערכת זו ומימושה צריכים להפוך למטרתנו העיקרית, בזמן שנותר לקיומו של העולם בצורתו הנוכחית ועלייתו לדרגה הבאה בתודעה שלנו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest