דף הבית / למה אנחנו לא מרגישים את הקשר ההדדי?

למה אנחנו לא מרגישים את הקשר ההדדי?

שאלה:  כולנו מקושרים הדדית בינינו ועם הטבע. קיימות שרשראות מסוימות של קשרים הדדיים כמו למשל, התנגשות בין גלקסיות גורמת להיווצרות של כוכבים. הכוכבים גורמים להיווצרות של ברזל.

ברזל זורם בוורידים שלנו וכתוצאה מזה הלבבות שלנו פועמים. כביכול כולנו מקושרים הדדית על ידי פעימת לב משותפת כללית.

כמו כן, הודות לפוטוסינתזה של חיידקים, שחיו לפני כשניים וחצי מיליארד שנים ויצרו חמצן, אנחנו חיים היום. דוגמה נוספת: קיימת תודעה כללית. עכשיו נולדים בני אדם שהצטבר בהם מהדורות הקודמים מטען של ניסיון, ידע, רגשות, באופן כזה אנחנו מקושרים על ידי נשימה משותפת, על ידי פעימת לב משותפת ותודעה משותפת. למרות שאנחנו מבינים את זה אנחנו לא מרגישים זאת. אֵלו עוד קשרים נסתרים קיימים בינינו?

תשובתי: אנחנו מקושרים לנשמה אחת משותפת כללית. התכונות, התחושות, החוויות, הדאגות, המחשבות, כל זה משותף. לאף אחד מאיתנו אין שום דבר אישי. הדבר היחיד שנשאר לכל אחד מאיתנו, זה להתחבר לנשמה הכללית ולהרגיש את המערכת של הקשר ההדדי המלא שלנו. מפני שללא חיבור והרגשת המערכת אנחנו מרגישים ישויות בודדות ובלעדיות. אבל זה לא יותר מאשר דימוי שיקרי אודות המצב האמיתי שלנו.

שאלה: במה עוד אנחנו מקושרים, פרט למחשבות ורצונות?

תשובתי: בהכול לחלוטין. אין אף תא, אף מחשבה, אף רצון, אף דחף, שום דבר, שיש לי מבלי שאקבל אותו מאחרים או מבלי שאני משנה ומעביר דרכי לאחרים.

שאלה: למה אנחנו לא מרגישים את זה?

תשובתי: מפני שהאגואיזם שלנו מנתק אותנו זה מזה. למרות שאנחנו תלויים לגמרי זה בזה וכלולים זה בזה, אנחנו לא מרגישים ככאלה. האגואיזם כביכול נוטל את התודעה שלנו ואנחנו לא מבינים שאנחנו נמצאים בינינו בקשר מוחלט, מלא ומושלם.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 30.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest