דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללמוד על עצמנו את חוקי הבריאה

ללמוד על עצמנו את חוקי הבריאה

מטרת הבורא הייתה להיטיב לנבראיו. ואת התענוג שמגיע מהבורא אפשר להרגיש רק מתוך דבר והיפוכו, כשאנחנו רואים אותו מהנקודה ההפוכה מהטוב. ואז, מתוך הפער הזה בין הכלי הריק והאור, כולנו נרגיש את הטוב שלו.

אי אפשר לעשות את זה בצורה אחרת, בהתאם להבנה שלנו. לכן קרתה שבירת הכלים, כהכנה. ואם אנחנו עוסקים בתיקון הכלים, בזכות זה אנחנו מתחילים להרגיש את הפער בין הכלי המקולקל והמתוקן.

הכלי המקולקל נקרא רצון לקבל לעצמו, וכלי מתוקן הוא רצון להשפיע לזולת. והתיקון מתחיל מדרגת העולם הזה, מהניתוק המוחלט מהרגשת הקשר עם הבורא.

כל החוקים שעלינו לגלות, לקבוע ולבצע לשם כך, הם חוקי החברה. בה אנחנו לומדים את החוקים הללו בתהליך העבודה שלנו, כי כמו שנאמר: "אין חכם כבעל ניסיון". ולכן, ברגע שניתן לאדם דחף לתקן את עצמו והוא מתחיל לחפש את הטעם בחיים, שנמצא דווקא בתוך הכלי המתוקן, אז מביאים אותו לקבוצה, כדי שהוא ירכיב את הכלי הרוחני שלו וירגיש בתוכו את המטרה ואת הטעם של החיים.

לכן, אנחנו לומדים על עצמנו את כל החוקים הללו של כל המציאות, מתוך החיבור ההדרגתי שלנו בקבוצה. לכך מוקדשת כל חכמת הקבלה, שמספרת לנו כיצד המקובלים מתקנים את עצמם ומתחברים עם האחרים, בדרגה הגשמית והרוחנית. למעשה, אין שום דבר חוץ מהחיבור, שעליו מבוססת כל החכמה הזאת.

עובר זמן רב עד שאנחנו מסכימים לשמוע את זה. ולאחר מכן יש עוד תקופה ממושכת שבה אנחנו שומעים את זה, אבל לא מסוגלים לבצע, או שבכלל איננו מרגישים את הקשר בין המילים לבין מה שאנחנו צריכים לעשות.

ובאותו הזמן האור משפיע עלינו במנות קטנות, עד שאנחנו סוף סוף מתחילים להרגיש שאין לנו ברירה ושאנחנו חייבים לקיים את מה שאנחנו שומעים. ובקיום עצמו כבר ישנן הרבה דרגות ומצבים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
החרס שמודה לאומן הטוב
חג הלידה הרוחנית
לאן הובילה אותנו שרשרת התפתחות הגֵנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest