דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללמוד מהעליון ולא מהטעויות שלי

ללמוד מהעליון ולא מהטעויות שלי

laitman_2010-12-26_0785_us-70.jpg

אם אינך מבטל את עצמך ואינך עובד עם השכל של העליון, אף פעם לא תוכל להבין אותו. כזו היא ההתקדמות הרוחנית. לא תוכל להתחבר עם המדרגה העליונה, אם לא תקבל את ה"מרירות" שלה.

אתה צריך להיות מוכן לקבל אותה. אתה חוקר, מרגיש, רואה עד כמה היא הפוכה ממך, מאוסה על הרצון וההיגיון שלך, ודורשת פעולה לחלוטין בלתי-רציונאלית מבחינתך. לא מובן לך איך אפשר בכלל לקבל את זה.

אך אם למרות כל זה, אתה בכל זאת מקבל הנאה מכך שנדבקת לעליון, על אף שאתה מרגיש טעם תפל, זוהי מדרגה גבוהה מאוד. בזכות זה תקבל אחר כך את השכל והרגש שלו, את המדרגה שלו.

בדיוק במצב הזה אנחנו נמצאים עכשיו בעולמנו הגשמי. משך כל ההיסטוריה התפתחנו והתקדמנו בזכות זה שעבדנו בהתאם לשכל ולרגש שלנו. וכך התרגלנו לעבוד.

הרצון לקבל כל הזמן גדל, ואנחנו התפתחנו בהתאם לרצון הזה, ורכשנו יותר ויותר שכל ורגש. אבל עכשיו, בפעם הראשונה, אנחנו עומדים מפוחדים, כמו בערפל, ואיש אינו יודע מה לעשות הלאה. אם כי קשה לאנשים אפילו להודות בכך שהם נקלעו למצב כזה.

הדעות חלוקות: ישנם כאלה שאינם יודעים מה לעשות. וישנם אחרים, שהם טיפשים עד כדי כך, שהם מניחים שאפשר גם הלאה להמשיך לפעול באותה הגישה ולגדל את האגואיזם בחברה הצרכנית. אך ישנם אנשים שמודים שהם ניצבים בפני מצב חדש לגמרי, וצריכים להשתנות, לא ברור איך.

וישנם כאלה, שכבר מדברים על כך שצריך לשנות את החברה, את האדם, את היחס שלו לחיים, ורק על זה הכול צריך להיבנות. הרי אנחנו בונים הכול על בסיס היחס שלנו, הפילוסופיה שלנו, תפיסת החיים שלנו. אם אתפוס את החיים בצורה אחרת, אז גם הטכנולוגיה, גם הכלכלה, גם החינוך, וגם התרבות – כל החיים שלנו יהיו אחרים בהתאם לתפיסה החדשה שלי.

לכן, לפני שמנסים לשנות משהו בעזרת הידיים, אנחנו צריכים לשנות את עצמנו מבפנים. וזה בדיוק אותו המצב שבו העולם נמצא היום, לפני המדרגה הרוחנית הראשונה שלו. אנחנו נדרשים כאן ללכת באמונה למעלה מהדעת ולקבל על עצמנו את חוקי הטבע, חוקי העליון, שהם חוקי ההשפעה.

וכאן באמת ישנה בעיה גדולה: איך נעשה זאת. לכן העולם חווה כזה מצב קריטי ומעורפל. האנושות לומדת, ונקווה שזה לא יהיה על ידי מכות ואסונות גדולים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 13.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מולטי-משבר או תחילתו של עולם חדש
לא ניתן לשׂרוד בעולם ללא אמונה למעלה מהדעת
כיצד לקבל שׂכל עליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest