דף הבית / משבר עולמי / ללמוד לעבוד על פי התוכנית החדשה

ללמוד לעבוד על פי התוכנית החדשה

עד עכשיו היינו יכולים להתפתח בהתאם לתוכנית הכוללת של הטבע: בכך שפיתחנו יותר ויותר את האגואיזם שלנו, במשך אלפי שנות ההתפתחות של הציוויליזציה האנושית. עכשיו אנחנו סיימנו את ההתפתחות הזאת ואנחנו צריכים להתחיל להתפתח בצורה אחרת.

קודם, הטבע דחף אותנו להתפתחות לפי תוכנית (א'), ועכשיו הוא מתחיל לפעול עלינו כאילו מ"מסלול" חדש, ומפעיל את תוכנית (ב'). לכן אנחנו צריכים להתפתח בצורה אחרת לגמרי.

אם תוכנית "א'" הייתה מפתחת באופן ישיר את הרצון והשׂכל, אז תוכנית "ב'" פועלת אחרת, בכך שמשתוקקת להביא להשתוות הצורה, להרמוניה עם הטבע. ולכן הטבע מראה לנו שאנחנו מחוברים, מאוחדים וחיים בעולם גלובאלי ואינטגרלי, אם אנחנו רוצים בכך או לא.

הטבע מגלה לנו צורה חדשה שלא הייתה קיימת קודם, ואנחנו צריכים להביא את עצמנו להשתוות עימו, כלומר להתחבר, להתאחד ולהשׂיג השפעה הדדית. בתוך עצמנו, בכל אוכלוסיית כדור הארץ, אנחנו צריכים להתחיל להתארגן בהתאם לחוקי הטבע, שאנחנו מגלים היום בחברה, בכך שמגלים שכולנו מחוברים ותלויים זה בזה. אם איננו עושים זאת, אנחנו הופכים להיות מנוגדים לטבע, ואז בינינו מופיעה ה"דלתא", חוסר ההתאמה, והיא מאוד מסוכנת. קודם, בעבודה לפי תוכנית "א'" , לא היינו הפוכים מהטבע. פשוט נמצאנו בדרגת הדומם, הטבע דחף אותנו לפתח את הרצון האגואיסטי שלנו ולחפשׂ מילוי, וכך עשינו!

הייסורים דחפו אותי מאחור, אך הם היו רק לעזר, כשלא התקדמתי בזריזות מספקת, אך תמיד התפתחתי בכיוון אגואיסטי נורמלי. לכן מי שהשתדל, תמיד השׂיג הצלחה. והיום זה כבר לא עובד, מפני שהטבע התחיל לפעול עלינו מלמעלה, בצורה אחרת, ובהתאם אליו אנחנו צריכים להשתנות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "בחירה חופשית", 03.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest