דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללמוד דבר מתוך דבר

ללמוד דבר מתוך דבר

laitman_2010-02-02_4162-70.jpg

שאלה: אתמול הזמנתי במסעדה של הבורא סטייק במחיר 100 ₪, אך היום יש לי רק 80 ₪ מספיק כדי להזמין רק עוף. כיצד עליי לחשב את התענוג מול הרצון והמסך-המחיר, אם אף פעם לא טעמתי עוף?

תשובתי: זו שאלה מאוד עמוקה וחשובה, הרי היא קובעת את ההבדל בין כל המצבים והמדרגות שאנחנו עולים או יורדים בהם. הרי כל מילוי שונה מהאחר, כמו שהנאה ממוזיקה שונה מהנאה מציור וכדומה. האם אנחנו יכולים לעשות חישוב כזה או לא?! ואם איננו יכולים, כיצד עלינו להתקדם ברוחניות? כיצד עליי לעשות חישוב על העוף של היום בהתבסס על הסטייק של אתמול, אם אף פעם לא טעמתי את העוף, וכמו כן לעשות חישוב מקסימאלי להשפעה? אם ההשפעה היא אינה ב-100%, אז היא לא נקראת השפעה. ואם אני אקבל יותר מהמותר, זה ילך לקליפה, לאגואיזם, דבר שאסור לעשותו.

לכן אני עושה חישוב על ד' דהתלבשות (הדרגה הרביעית של התענוג) ו-ג' דעביות (הדרגה השלישית של הרצון) – כלומר, כמה סטייק מאתמול אוכל לקבל ב-80 ₪ של היום. אתמול קיבלתי סטייק ב-100 ₪, והיום רק ב-80 ₪, קיבלתי את אותו הסטייק, רק קטן יותר. כי אני חותך ממנו את אור היחידה ומשאיר רק את אורות נפש, רוח, נשמה, חיה. כתוצאה מכך אני מתחיל להרגיש, מהו ההבדל בין הדרגה הרביעית והשלישית.

על הבסיס הזה אני עושה עכשיו חשבון, כלומר לא על הסטייק שאני חותך, אלא על הכסף: מהו הערך של 100 ₪ ביחס ל-80 ₪, וההפרש הזה הוא התענוג שאותו אני דוחה. כעת אני מבין, מהו הערך של 80 ₪, ועושה חישוב מה המקסימום שאני יכול לקבל עבורם בכוונה על מנת להשפיע.

זהו אחד מעקרונות הלימוד – ללמוד דבר מתוך דבר. אני עושה חשבון על דבר אחד, אחר כך מקשר אותו עם הדבר השני, ועובר לחשבון השלישי. לכן אנחנו תמיד לוקחים בחשבון את המצב הרוחני הקודם (הפרצוף הקודם), את הראש דהתלבשות שלו (האור הקודם) וממנו אנחנו כבר יכולים לרדת לראש דעביות (הרצון) ולעשות חשבון על המילוי החדש.

מתוך שיעור על מאמר "פתיחה לחכמת הקבלה", 23.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
הנאה נצחית לפי הפטנט של הבורא

One comment

  1. "    זהו אחד מעקרונות הלימוד – ללמוד דבר מתוך דבר. אני עושה חשבון על דבר אחד, אחר כך מקשר אותו עם הדבר השני, ועובר לחשבון השלישי. לכן אנחנו תמיד לוקחים בחשבון את המצב הרוחני הקודם (הפרצוף הקודם), את הראש דהתלבשות שלו (האור הקודם) וממנו אנחנו כבר יכולים לרדת לראש דעביות (הרצון) ולעשות חשבון על המילוי החדש   "

    שאלה:   האם הפרצוף הקודם (האור הקודם)  והראש דעביות (הרצון)  הם ברי מדידה ממש כמו כסף?

    שאלה נוספת:   אם לקבל יותר נכנס לקליפה ,  אז האם הפתרון לא יכול להיות

    להשפיע קצת יותר מאשר לקבל יותר ?  כמו שבעולם שלנו עדיף לתת יותר מעשר אם יש ספק ?     תודה!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest