דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מערכת חישוב דואלית: האור והרצון

מערכת חישוב דואלית: האור והרצון

laitman_2009-05-28_8348_70.jpg

כל מצב מוגדר על ידי שני פרמטרים: האור והרצון (כלי). כשכבר אין אור ואין רצון שפועל כלפי האור (האור עזב), עדיין נשארים אצלי זיכרונות, "רשימו" על האור ועל הרצון שהיו. לדוגמא, היה לי רצון ובו הנאה, כעת המצב השתנה ואין לי את האור הקודם ואת הרצון הקודם. במצב החדש הזה יש לי רצון חדש (כלי), אך איך אוכל לברר איזה אור אפשר לקבל בתוכו?

יש לי רצון מוגדר, מוחשי, ממש ברגע זה, אך עדיין לא קיבלתי את האור בתוכו, כי האור צריך לבוא מבחוץ. אני משתמש במידע (ברשימו) על האור של המצב הקודם, ובנתונים שיש לי על הרצון הנוכחי. לדוגמא, אתמול הייתי במסעדה, נהניתי מארוחה ב-100 ש"ח, היום אני מגיע לאותה מסעדה רק עם 80 ש"ח, אינני יודע מה להזמין בסכום זה. לכן, אני צריך לעשות את החישוב על בסיס מה שהיה אתמול. אך אני מבין, שהיום אינני יכול להזמין כמו אתמול, אלא קצת פחות. כעת אני צריך לחשב כמה פחות. כלומר, אני זוכר את ההנאה (האור) מאתמול, רק שהיום יש לי פחות כסף, אך אין לי על מה להתבסס כלפי האור, כי התענוג (האור) תמיד מגיע מבחוץ.

כל מצב רוחני כולל בתוכו תמיד מידע על הרצון (הרשימו דעביות) ומידע על האור שהתלבש ברצון הקודם (רשימו דהתלבשות). בהתבסס על שני הרשימו האלה תמיד יהיה אפשר להבין מה קורה. בלי הרשימו האלה (הזיכרונות), האדם מאבד את הזיכרון ויחד איתו גם את הדעת. הרי הוא לא ידע מה קרה רגע לפני זה, ולא יידע כיצד להתנהג ברגע הבא. אנחנו פועלים רק על פי הרשימות, שהן הנתונים הטבועים בנו, בהתבסס עליהן אנחנו עושים את כל ההשוואות והחישובים.

מתוך שיעור על מאמר "פתיחה לחוכמת הקבלה", 23.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
ללמוד דבר מתוך דבר
להפוך את הרצוי למצוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest