דף הבית / חינוך, ילדים / לכל אחד הסביבה המתאימה לו

לכל אחד הסביבה המתאימה לו

אם כל הדוגמאות מצביעות על כך שהאדם הוא תוצאה של החברה הסובבת, אז חשוב לארגן עבור כל האנושות מגוון צורות נכונות של החברה הראויה.

שלכל אדם, בהתאם לנטיות או האופי שלו, או בזכות עצת חבריו, תמיד תהיה לו ההזדמנות להצטרף לחברה מסוימת, לפתח את עצמו באופן היעיל ביותר, ולהיות באמת אדם שלם. אנו, אם כן, בחינוך שלנו, צריכים להקדיש תשומת לב ליצירת קבוצות כאלה והתאחדויות שונות למען בני האדם.

אם נמשיך לחקור את השאלה הזאת לעומק, נראה שהאדם מושפע מהמאפיינים הפנימיים שלו שמורכבים מהגנים שאיתם נולד, מהנטיות השונות, שרכש בשנים הראשונות של החיים שלו בבית הוריו, ולאחר מכן – תחת השפעתה של החברה.

לכן, עלינו לדאוג למעונות יום ולחוגים שונים לפיתוח של הילדים הקטנים, ולאחר מכן לבתי ספר וחוגים עבור הילדים הגדולים יותר. עלינו להבטיח שלכל אדם יהיה מגוון מספיק רחב של הזדמנויות לגלות את יכולותיו ולפתח אותו כאישיות עשירה.

גם תכונות כאלה, שבהן האדם לא מגלה יכולות מיוחדות, ולא יוכל להשיג הצלחות גדולות, עדיין כדאי לפתח אותן בכדי להעשיר את עולמו הפנימי, ללמד אותו להבין במוזיקה, בספרות, בתיאטרון, באמנות, בתרבות – כל זה תלוי גם בסביבת האדם.

אדם צריך להקים משפחה, לגדל ילדים, הוא צריך לדעת כיצד להתייחס לבן או בת זוג, לחברים, איך להתנהג בסביבה הרחבה יותר, בעבודה. אנחנו צריכים ללמד אותו ולהראות לו דוגמאות מתאימות, איך להתנהג, איך להיות אדם, אדיב לאחרים, כל זה בסופו של דבר יסייע לו להשיג רווחה ושגשוג.

לפיכך, יש רק שני גורמים שכל רגע ורגע מדריכים ומתקנים אותי, אלה הם המאפיינים הטבעיים שלי והשפעת הסביבה עליהם, זאת היכולת שלי לבחור בחברה שתפתח אותי כל הזמן בכיוון הנכון, שתקרב אותי למצבים טובים יותר, המתקדמים יותר, למצבים שנותנים לי תחושה חזקה יותר של ביטחון ונוחות. כך אנחנו כל הזמן מתפתחים.

מסיבה זו, עלינו להבין מה הבעיה שעימה אנחנו מתמודדים, מה עלינו לעשות כדי שלילדים שלנו יהיו חיים טובים ושהדור הבא יוכל להיות יותר טוב, יותר בטוח בעתיד שלו.

ניתן לעשות זאת רק אם נוכל להקיף את הילדים שלנו במחנכים כאלה, כדי ליצור להם סביבה כזאת, שתחת השפעתה הם יוכלו לחזק את התכונות הטובות שלהם, וכל נטייה לא רצויה לא ידכאו, אלא ימירו אותה לחיובית.

מתוך שיחה מס' 3 על החיים החדשים

ידיעות קודמות בנושא:
למי אתה מוסר את עצמך?
האופטימיזציה של ההתפתחות
שליטת הסביבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest