דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / לך יחד עם כולם, או שתקבל "סיבוב" נוסף

לך יחד עם כולם, או שתקבל "סיבוב" נוסף

לאדם אין זכות להתנתק מהחברה ולבקש רק עבור עצמו גם אם כוונתו טובה ביותר, לגרום נחת רוח לבורא. על ידי תפילה פרטית, בקשה או בכי לבד אנחנו לא עוזרים בשום דבר, אלא רק מזיקים לעצמנו ולאחרים.

עכשיו תארו לעצמכם כמה קלקולים עשינו בזמן הגלות. והכול כדי לגלות את הרע שלנו ולהבין שהתיקון אפשרי רק דרך החיבור. הגלות הייתה נחוצה רק כדי לגלות לנו היכן נמצא מקום התיקון ולהגיע מתפילה פרטית ל"תפילת רבים".

כל רצון שבלב נקרא "תפילה". התפילה היא עבודה שבלב. ואם כל בקשה הייתה עוברת דרך החברה, היא הייתה מתקבלת. כבר היינו נמצאים במצב שונה לגמרי, במנוחה מוחלטת ובשפע. אבל מכיוון שהבקשות שלנו, כל הרצונות שלנו שמורגשים באדם, וגם כאלה שאינם מורגשים, אינם עוברים דרך החיבור בינינו, הם מזיקים לנו וקודם כל הם מזיקים למבקש.

יש להבין את חומרת המצב שבו אנחנו נמצאים, כי כולנו מקושרים ברשת אחת שמתגלה עכשיו בעולם כמערכת אינטגרלית מחוברת אחת. מתוך המצב הזה רואים בבירור שאנחנו לא נצליח להשתחרר מהמערכת הזאת ואנחנו חייבים להשתתף בה. הסתיים הזמן שהוקצב ל"הכרת הרע". מעכשיו אנחנו נמשיך להכיר את הרע דרך המכות בכל הרמות או שנתחיל לפעול בהתאם לרשת הקשר שמתגלה בינינו.

האדם צריך לתאר לעצמו בצורה ברורה מאוד, כאזהרה חמורה ביותר, שאסור לבקש לבד, על אף שמאוד מתחשק לנו! זה היצר הרע שלנו שהוא מנוגד לבורא. האגו הוא הרצון שלנו להשיג את הבורא אבל כדי לשלוט לבד.

הרצון "אני אמלוך" לא מכוון נגד הבורא, אלא נגד החברה, נגד הקבוצה. היצר הרע הוא הרצון שלנו לפנות לבד לבורא ולבקש עבור הצלחה אישית. הרצון הזה טמון בכל אחד בפנים. אנחנו מוכנים להתפלל, לבקש, להכיר את הכוח העליון, להכיר בשליטתו עלינו. אבל כל הבעיה של גלות מצרים היא בכך, שכל אחד מתחיל להרגיש מנותק מהאחרים.

זהו החטא של בני יעקב, הסיבה לשנאה שלהם כלפי אחיהם הקטן יוסף, שרצה לאסוף את כל האחים ולחבר ביניהם והם רצו להישאר כל אחד בנפרד. הם לא הבינו שחייב להיות "קו אמצעי", חיבור, ולכן היו חייבים להיכנס לגלות מצרים ודרך הייסורים להבין את הצורך בחיבור האחים.

רק אחרי שהכירו את הרע, לאחר שנים ארוכות של גלות, הם זכו לקבל את התורה. זו הייתה כל התכלית והסיבה ל"סיבוב" שעשו בגלות מצרים.

כל תהליך ההתפתחות בעולמות העליונים ובעולם שלנו, כל המשחק מסתובב רק סביב החיבור. לכן, מאוד משמח שהיום אנחנו כבר יכולים להתחיל לדבר על כך, להבין את הצורך ולהרגיש את הנושא הזה מקרוב.

מתוך שיעור על פי מאמרו של הרב"ש, 05.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אוי לו לגאוותן המבקש על נפשו
בקש עבור כולם, ולא תטעה
תפילה עבור עצמי רק מזיקה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest