דף הבית / המשבר ופתרונו / ליישר את חוסר האיזון

ליישר את חוסר האיזון

שאלה: קיימת פירמידה של צרכים לאדם: אוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, מושכלות וגילוי רוחני.

אם בוחנים את השיטה של החינוך האינטגרלי מנקודת מבטה של הפירמידה הזאת, אז השיחות על משפחה, כבוד, מושכלות, מובנות לכולם. אך כשמדובר על כסף, ואנחנו אומרים שדווקא כסף יהיה חסר ושיהיה צורך לוותר על הרבה דברים, זה מרתיע רבים…

תשובתי: אנחנו בשום פנים ואופן לא מדברים על זה. להיפך, אנחנו ניגשים לכל זה בצורה אגואיסטית ומספרים לאדם מה הוא ירכוש ולא מה שיאבד וממה ייפרד, כלומר כמה יבוא אליו ולא כמה ילך ממנו.

להיפך, אם הוא יהיה מקושר בצורה נכונה עם החברה, אז ייעלם הצורך במערכות הגדולות, שגוזלות מאיתנו היום משאבים עצומים. כמו ארגוני משטרה, כל מיני חברות שמירה, מערכות ביטחון. כשאנחנו נגיע למצב נוח, אז ישתחררו משאבים גדולים מאוד.

חוץ מזה, כשאדם מתחיל להרגיש את עצמו מחובר באופן אינטגרלי עם החברה, אז בהכרח משתנה גם הסביבה. הוא כבר מרגיש אותה כשלו עצמו ולכן הוא שומר, מגן עליה. הוא כבר לא אדיש לסביבה, היחס שלו לא כזה שהוא מוכן לשרוף הכול כדי להרוויח כמה אגורות.

אם עושים חשבון על כל זה, יוצא, שעל ידי יחס טוב ונכון לחברה הסובבת משתחררים לנו משאבים גדולים מאוד, שאותם אנחנו יכולים להפנות לפעולות אחרות.

לא מדובר על לקחת הכול מהעשירים ולהעביר לעניים, אלא שתוך כדי תהליך החינוך החברה תהפוך ליותר מאוזנת ולא יהיה פער כזה גדול בין העשירים לעניים כמו היום. הפער הנורמלי עבור החברה הוא לא יותר מאשר פי 10-15.

זה מספיק כדי שהעשירים באמת ירגישו את עצמם עשירים, כי למעשה יש להם אמצעים, שליטה, כסף, כוחות לממש את האפשרויות שלהם. כי לא סתם כך הם הפכו לעשירים, אלא בזכות הנטיות שלהם שאינן מצויות אצל אדם רגיל, ולכן הוא לא השיג את אותו הדבר. ולכן את כל זה צריך להשאיר.

חוסר השוויון בחברה נשאר, אנחנו לא משמידים שום דבר, לא נכנסים לדיקטטורה של שוויון, ליבראליות מוחלטת וכדומה, מצד אחד, ולא מובילים את כל זה לאנרכיה, מצד שני. אנחנו לאט לאט מתחילים ליישר את כל הניגודים בחברה, לא על ידי פעולות אלימות, אלא רק על ידי חינוך בני האדם!

לכן אין כאן שום דבר מפחיד לאף אחד בעתיד. צריך להגיש את זה בצורה הנכונה ביותר. החינוך לא מספק שום אלימות, לא לאדם ולא לחברה או חלקיה. וכל השאר יתרחש רק בהתאם לשינוי האנשים עצמם, כלומר זה יהיה רצוי ומרצונם החופשי.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 20.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
משתחררים מהמותרות
בלי כפייה והגבלות
הנוסחה לחלוקת האמצעים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest