דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחיות עם זאבים…

לחיות עם זאבים…

שאלה: נניח, שכמה יזמים משותפים, הודות לתמיכה זה בזה, הגיעו למסקנה על ההכרחיות של שיתוף הפעולה ההדדי האינטגרלי והחליטו לשנות כיוון. אילו שינויים אסטרטגיים הם היו יכולים לעשות אם היו מודעים לזה?

תשובתי: הבעיה היא בזה, שהיזמים קיימים בחברה אגואיסטית כמו בתוך גידול סרטני ומהווים חלק ממנו. לכן קשה לתאר שהם היו מתחילים בצורה כלשהי לשנות את אותה חברת העסקים שבה הם נמצאים. זה אפשרי, רק אם מספרם יהיה גדול, והם יתחילו לאט לאט להיות מודעים לשינויים ההכרחיים שצריכים להתרחש בהם ובקשר שלהם ביניהם.

כזה שינוי (רפורמה) אפשר היה לממש במדינה נפרדת מסוימת, כלומר באיזו מערכת סגורה, אבל רק באותו מקרה, אם המדינה הזאת תוכל להגיע לצורה אינטגרלית במודע, בדרך של בניית קשרים נכונים בין כל שכבות האוכלוסייה: בין המעמד העליון, הבינוני והתחתון. אבל אם סתם נסביר לאיזה איש עסקים קטן נפרד, איך לסדר מחדש את העסק שלו בהתאם למגמה העכשווית של שינוי העולם, אז ספק אם זה אפשרי.

כי הוא הרי נעול במערכת שבה כולם טורפים את כולם. שורה בה תחרותיות, שחיתות, קשר הדדי נוקשה, ולהעמיד את העסק הקטן שלו על מסילה חדשה, כדי שהוא ייצר רק את המוצר ההכרחי ביותר וימכור את התוצרת שלו במחיר המספיק לקיום עצמי ולא יותר, זה כמו לדג קטנטן וטוב להימצא בין כרישים, שמייד יטרפו אותו. הוא לא ישרוד בסביבה עוינת כזאת.

מתוך התוכנית "שיחות עם מיכאל לייטמן", 16.9.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איש העסקים העתידי
ללכת קדימה כיצורים פיקחים
בשביל מה איש עסקים צריך כסף?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest