דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחזור למלכות דאין סוף

לחזור למלכות דאין סוף

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

שאלה: אתמול כתבת בבלוג שלך "בעולם הרוחני אין מקור של האור, האור ממלא את כל הבריאה, השפעתו זהה בכל מקום שימצא". לכן, האם רק בחיבור בינינו אנו יכולים להעריך כמה קרובים אנחנו למקור האור, הבורא?

תשובה: נכון, אין מקום אחר חוץ מזה שאנו נמצאים בו כעת. זהו המקום היחיד שהנברא, המלכות של עולם אין סוף. אך כתוצאה של צמצום הדרגתי של האור ב-125 מדרגות, הימצאותו של הבורא בו, אנו נמצאים מאחורי 125 מסננים, מתחת למדרגת ההסתר האחרונה שבה איננו מרגישים כלל היכן אנו נמצאים יחסית לכל המדרגות.

על מנת להתחיל לגלות את המקום הזה, המלכות דאין סוף, דרך ההסתרות, עלינו לתאר שבכל זאת אנו נמצאים בתוכה למרות שאיננו מרגישים זאת בגלל שאנחנו מופרדים אחד מהשני על ידי האגו. אם נתחיל להתחבר, במידת החיבור דרך 125 מדרגות של הגילוי, נחזור להרגשת המלכות של עולם אין סוף. בעיקרון, אנו חוזרים להכרה, מסירים את המחיצות, ההסתרות.

אך הכול מתגלה בהתאם לכוח החיבור בינינו. כשאנו משתוקקים לאיחוד, הכוחות המתנגדים לחיבור נקראים "יצר הרע". כשנרצה להתחבר בהשתוקקות להידמות לבורא, נגלה מערכת שלמה של קשרים לא נכונים המתנגדת לאיחוד. נגלה מערכת של עולמות בי"ע דטומאה (בי"ע דפרודה). על ידי תיקון של הכוונות שלנו מ"לקבל" ל"להשפיע", אנו יוצרים מעולמות בי"ע דטומאה, מערכת עולמות בי"ע דקדושה, השפעה. הרי באמת דבר לא נשבר, אלא רק החיבור התקלקל, הפך לאגואיסטי, וכעת שוב השתקם לצורת השפעה!

איננו מרוסקים, אלא מחוברים באמצעות קשר לא נכון. במקום להעביר לך טוב, אני רוצה למשוך את זה ממך ולהעביר לך רע. וכך כל אחד מאיתנו. זה נקרא השבירה של המערכת. אך באמת דבר לא נשבר בה. זאת אותה המערכת שבה כולנו נמצאים מחוברים זה עם זה, רק על ידי חיבור לא נכון. כשנגלה שהקשר בינינו לא נכון, הכוונה שאנחנו כבר נמצאים בעולמות בי"ע דטומאה. זהו כבר גילוי רוחני, ובינתיים אנו נמצאים מאחורי 125 שכבות ההסתרה מהקשר הזה, אך זהו רק פגם בתפיסתנו.

לכן, הכול תלוי רק במאמצינו לגלות את מערכת הקשר הנכון שבינינו, כי דרך הקשר הזה אנו מגלים את הכוח שמפעיל של הבריאה, את הבורא. אין אפשרות אחרת לגלות את הבורא. בעיקרון, אנחנו משחזרים את הכלי שלנו (הכלי המשותף של הנשמה) ממצבו השבור, בו כל חלקיו מתפקדים לא נכון, כמו איבריו של אדם חולה, עד שנגיע להרמוניה וקשר נכון. המצב הבריא שאליו אנו מחזירים את עצמנו, תפקידנו הנכון, הכוח הפנימי שמפעיל אותנו, הצורך ומטרת קיומנו, כל זה נקרא "הבורא".

מתוך השיעור על ספר הזוהר, 14.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הדרך לגילוי הבורא
סולם המוביל אל הבורא
הזוהר מתגלה בקשר בינינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest