דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הדרך לגילוי הבורא

הדרך לגילוי הבורא

laitman_2010-03-17_zoar_0361_us-70.jpg

בקוראנו את ספר הזוהר, אנחנו משתדלים ליצור חלל משותף, בכך שרוצים לחבר בתוכו את כל הנקודות שבלב שלנו, מה שנקרא "לומדים תורה". ללא כוונה כזאת אין לימוד תורה. הנקודה שבלב היא "ישראל", ישר – אל, ההשתוקקות לבורא. בעזרת הלימוד אנחנו רוצים להשׂיג את התורה, האור המתקן אותנו, ואז בקשר בינינו אנחנו מגלים את הבורא.

בקשר בינינו, ובהתאמה, בגילוי הבורא, קיימות 125 מדרגות או 5 עולמות, 5 אורות נרנח"י. חוסר קשר מוחלט, שממנו אנחנו מתחילים את מאמצינו להתחבר, נקרא "העולם הזה". נקודת האיחוד הסופית שבינינו נקראת "עולם אין סוף".

כך מתגלה כל המערכת של הנשמה הכללית, הנקראת אדם ראשון, שכינה או מלכות דאין סוף. הצורה של הכלי הרוחני הזה נקראת "הקדוש ברוך הוא", תכונת ההשפעה והאהבה שאותה אנחנו מגלים. הכול נמצא בתוך המערכת הזאת. כל חכמת הקבלה מדברת רק על גילוי הבורא בהתאם לחוק השתוות התכונות, כמו שנאמר: "מאהבת הבריות לאהבת ה'". כשאנחנו מתחברים יחד, אנו יוצרים בקשר שבינינו מערכת הדומה לכוח ההשפעה העליון.

התמונה הזאת חייבת להיות כל הזמן לנגד עינינו בזמן הקריא בספר הזוהר. אני חייב לבדוק בקביעות היכן אני נמצא בסולם הקשר הזה שבינינו, על מה מדבר עכשיו הזוהר, האם אני רוצה להתחבר עם האחרים או מתנגד לכך, מה מפריע לי. אני כל הזמן חושב רק על זה: כיצד אני (ישראל) מחובר עם האחרים על ידי הכוח המחבר אותנו (התורה), ובתוך החיבור הנכון שלנו מגלה את תכונת ההשפעה הראשונית (הבורא).

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
סולם המוביל אל הבורא
איחוד עם הקבוצה מביא אל הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest