דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / לחבר את הנקודות שבלב

לחבר את הנקודות שבלב

photo_rav_gh70_044.gif

שאלה: אמרת שלא בגופים עלינו להתחבר אלא עם הנקודות שבלב, שאת הנקודות שבלב אנחנו צריכים "להרגיש כאחד". איך לעשות זאת?
תשובה: "הנקודה שבלב" זה רשימו מהמצב הרוחני שהיה בעבר. עכשיו היא רוצה את הבורא, את התענוג הרוחני, בצורה אגואיסטית. תנסה לחבר בעזרת הקבוצה את הנטייה הזאת לבורא, אפילו שהיא אגואיסטית, ושכולם יחד ישפילו את הכמיהה שלהם לעולם הזה, ירוממו את הבורא וישפילו את העולם הזה. בסופו של דבר הרי כל אחד יכול להבין את החשיבות העליונה של גילוי הבורא, כל זה מכוון למטרה.
עשה זאת בצורה אגואיסטית, כפי שגבר משתוקק לדבקות עם האישה האהובה עליו! ( ראה שיעור על פי אגרת 19, שנת 1927, עמ' ע' של בעל הסולם). לא דורשים מאיתנו יותר מכך, משום שאת התיקון עצמו, של הטבע האגואיסטי שלנו, שהוא להשתוות לבורא, מבצע האור המקיף (על "אור מקיף", ראו הקדמה לתע"ס אות קנה). הבורא הוא שברא אותנו, ורק הוא יכול לתקן אותנו! הוא מחכה לרצון ולכוונה שלנו.

שיעורים על פי אגרת 19 – 1927, עמ' ע

שאלתה של גלית: מה ההבדל בין הביטול העצמי שלי כלפי קבוצת "בני-ברוך" לבין אנשים שהתבטלו בפני כתות שונות עם תפיסות דומות לשוויון?
תשובה: ההבדל הוא, במטרה של הקבוצות ובשיטת השגת המטרה.

שאלתה של מיכל: איך להתייחס לאירועים חברתיים, כשאין חיבור "נקודות שבלב" והמפגש הופך להעמדת פנים כואבת ומעייפת, האם בכל זאת יש פה התנסות של ערבות ואחדות והתמודדות עם האגו, או שעדיף פשוט לא ללכת?
תשובה: זה לא בא מאליו, צריך להשתדל, הרי אנחנו עובדים נגד האגואיזם, זו לא אהבה ממבט ראשון…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest