דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לזהות את השינויים בתוכך

לזהות את השינויים בתוכך

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזהר", סעיף ל"ב:

"אשר, בשיעורי הטהרה, של הרצון לקבל, נעשה ראוי ומוכשר, לקבל ה' חלקי הנפש, הנקראות נרנח"י. כי הן עומדות, ברצון להשפיע ולא תוכלנה להתלבש בגופו, כל עוד שהרצון לקבל, שולט בו, הנמצא עם הנפש, בהפכיות הצורה, או אפילו, בשינוי צורה."

באדם מופיע רצון חדש, כמו במעבר מבחינה א' לבחינה ב', כאשר על ידי השפעת המאור, הרצון משתנה בתוכו מרצון לקבל לרצון להשפיע. גם כאן קורה אותו הדבר, רק שאנחנו קוראים לשינוי הזה, על ידי "האור המקיף".

למעשה ההבדל בין "אור מקיף" ו"אור פנימי" מותנה ומוכתב על ידי ההרגשה הסובייקטיבית של הכלי, של הרצון. בתפיסה שלנו אנחנו מבדילים בין "אור מקיף" ל"אור פנימי", אולם למעשה יש רק אור וזהו, והאור הזה פועל בתוך הכלי, ואז הכלי מתחיל להרגיש כמו במעבר מבחינה א' לבחינה ב', בד' בחינות דאור ישר, כאשר הכלי עובר שינוי ופתאום הוא לא רוצה לקבל.

בדומה לזה, הכלי של הרצון לקבל הגמור, שנוצר כתוצאה מהשתלשלות מלמעלה למטה במדרגות הרוחניות, מחליט להיות המשפיע על פני הרצון לקבל שלו. אם הרצון לקבל כמו שהוא, אני כבר לא יכול לעשות כלום, אבל הנברא רוצה להיות המשפיע על פני הרצון לקבל שלו. בחינה ב' לא יכולה למחוק את בחינה א' שבתוכה, ולכן היא בונה את עצמה על פניה. כך גם בנו נשארות כל הדרגות הקודמות, שעל פניהן אנחנו מגיעים לצורה החדשה, שמכוונת לקראת ההשפעה.

האדם צריך להשתדל לזהות בו את השינויים הללו ולרצות אותם, להגביר אותם על ידי חיבור עם החברים והתקשרות למאור המחזיר למוטב דרך לימוד ופעולות אחרות בקבוצה.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזהר" של בעל הסולם, 19.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ויהי אור
האור של הרצונות שלך
התיאוריה של הכול או שהכול בתיאוריה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest