דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לומדים לחיות בעולם אינטגרלי, חלק ב'

לומדים לחיות בעולם אינטגרלי, חלק ב'

כנס ורונה, שיעור מס' 4

"בעת שהאנושות תגיע למטרתה, בדבר הצלחת הגופות, דהיינו, על ידי ביאתם לדרגה השלמה באהבת זולתו, שאז יתלכדו כל גופות בני העולם לגוף אחד, ולב אחד, כמ"ש במאמר השלום, אשר רק אז יתגלה כל האושר המקווה לאנושות על שיא גובהו." בעל הסולם, מאמר "החרות".

האנושות צריכה להגיע למצב שבו כל בני האדם יגיעו להשגה ויגלו את הבורא במלואו.

"כל עסקינו בתפלות ומצות מעשיות הוא, לחזור ולברר ולהעלות לכל אלו הנשמות שנשרו מאדה"ר ונפלו לקליפות, עד להביאן לשורשן הראשון, כמות שהיו בו, מטרם שחטא בעצה"ד, דהיינו כנ"ל, שמטרם החטא כבר היא אדה"ר על שלמותו הסופי." בעל הסולם, "תלמוד עשר הספירות" כרך ג', עמוד תר"פ, אור פנימי, אות פ"ח.

לא פחות ולא יותר, אנחנו חייבים לתקן את כל השבירה שקרתה לאדם הראשון ולהחזיר אותו למצב המתוקן. כל האנשים בעולם צריכים להגיע לגילוי שלם של הבורא.

"בדורנו זה, כשכל יחיד מסתיע באושר חיים שלו מכל מדינות העולם", (הרי אנחנו חיים בעולם גלובלי ואינטגרלי). "הנה מוכרח הוא שהיחיד נעשה בשיעור הזה משועבד לכל העולם כולו, כמו גלגל בתוך מכונה". בעל הסולם.

כולנו כמו גלגלי שיניים באותו המנגנון, כולם תלויים בכולם עד כדי כך, שאף אחד לא יכול להגיע לתיקון אם כל היתר אינם מתוקנים.

בינתיים זה לא נוגע לנו, מכיוון שאנחנו נמצאים רק בדרגת התיקון הראשונה, לפני גילוי הבורא. לפנינו יש עוד 125 מדרגות של הסולם הרוחני. ככל שנעלה בדרגות הסולם, אנחנו נצטרך להתרחב ולכלול יותר ויותר אנשים בתוך תהליך התיקון כדי לגלות את העולם העליון.

במיוחד מפני, שנכון להיום, העולם שלנו הפך לאינטגרלי. "ולפיכך אין להעלות על הדעת את האפשרות לעשות סדרים טובים ומאושרים בדרכי שלום במדינה אחת, כאשר לא יהיה כן בכל מדינות העולם, וכן להיפך." בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם".

בלתי אפשרי להגיע לחיים טובים רק במדינה אחת. היום זה כבר ברור לכל. ולהיפך, אם יהיה רע במקום כלשהו, אז יהיה רע לכולם. חבל שהפוליטיקאים עדיין לא מבינים זאת.

אז כיצד אפשר למשוך את האנשים לתיקון? אפשר לנצח בעזרת כמות, ואפשר בעזרת איכות. יכולה להיות קבוצת מקובלים קטנה מאוד, אבל חזקה. ולפעמים להיפך, הממוצע הוא נמוך, אבל הקבוצה מפצה על כך על ידי כמות החברים, 30, 40, 70 אנשים.

יש "גיבור בכמות וגיבור באיכות", כמו בחיים שלנו, אם אני צריך להעביר משא ממקום למקום, אפשר לעשות זאת בעזרת מספר "גיבורים". אבל יתכן שאין לי "גיבורים", אז אפשר להזמין כמות של אנשים רגילים, פי כמה יותר גדולה, כדי לבצע את אותה העבודה.

אותו הדבר קורה בחכמת הקבלה. ברור שאנחנו צריכים להשתוקק לאיכות, אבל אין לזלזל גם בכמות, כי גם זה מאוד עוזר. גם אם אנחנו קטנים, יש לנו אפשרות להצליח בעזרת הכמות שלנו אפילו יותר מהר.

יש יתרון למספר גדול של משתתפים. כי אם אחד מהם נופל, השני קם. כולם עוזרים לכולם, נמצאים בדרגות שונות ובמצבים שונים, ובצורה כזאת יותר קל לבצע את העבודה. לכן, חייבים לדאוג לכך שהקבוצה תתרחב, תגדל ו"תשמין".

"שמגמת החיים הוא לזכות לדבקותו מטעם תועלת השי"ת לבדו בקפדנות. או לזכות את הרבים שיגיעו לדביקותו ית'". בעל הסולם, "כתבי הדור האחרון", חלק ב'.

זאת אומרת, אנחנו חייבים להגיע לדבקות עם הבורא בעודנו בחיים. בדיוק לשם זה נולדנו בתוך הגוף הגשמי, כלומר, קיבלנו תוספת אגו שנקראת "גוף". עכשיו עלינו להתעלות מעל האגו ולהידבק בבורא, להתחבר עימו.

בעל הסולם אומר שזאת המטרה של כל אדם. אבל גם אם אתה לא מסוגל להשיג אותה, אתה תוכל להגיע לזה על ידי הפצת חכמת הקבלה לאחרים. כפי שנאמר: "מכל האמור תמצא שמגמת החיים הוא לזכות לדבקותו מטעם תועלת השי"ת לבדו בקפדנות. או לזכות את הרבים שיגיעו לדביקותו ית'". בעל הסולם, כתבי הדור האחרון, חלק ב'.

לכל אדם יש סגנון עבודה משלו. ישנם כאלה שעוסקים יותר בהפצה ואחרים לומדים, כלומר, עסוקים בתיקון חיצוני או פנימי, כל אחד במידת יכולתו.

מתוך כנס ורונה, שיעור מס' 4, 21.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לומדים לחיות בעולם אינטגרלי, פרק א'
כולנו משפחה אחת
לפני הקפיצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest