דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כבר עייפים מלחכות לנו בקומה ב', חלק ב'

כבר עייפים מלחכות לנו בקומה ב', חלק ב'

השבירה נעשתה בכוונה על מנת לתת לנו אפשרות להכין את הנשמה שלנו לקראת גילוי האור העליון בה. כאשר אנחנו משתדלים לתקן את השבירה ולסדר בינינו יחסים של אהבה והשפעה הדדית, אז מסתבר לנו, שאנחנו לא מסוגלים לעשות זאת.

וטוב שאנחנו לא יכולים לבד, כי אז אנחנו משתוקקים למשוך את המאור, את כוח ההשפעה שיעזור. אנחנו רוצים שהכוח הזה יופיע בנו ויאפשר לנו להתחבר לרשת אחת של השפעה הדדית.

במידה שאני רוצה להשפיע לזולת ולאהוב אותו, אני מושך את המאור. כאשר האור מופיע, אני מרגיש את הקשר עם החברים, מתחיל לראות ולהרגיש אותו בזכות השפעת האור. האור מעביר אותנו דרך מצבים שונים, כל מיני קשרים. כך אני יכול לראות וללמוד כיצד הכלי המשותף שלנו מתחיל להתחבר, איך כל החלקים שלו משתלבים בצורה נכונה על ידי האור.

אני בעצמי לא רואה את האור, אבל אני מרגיש את פעולותיו שבאמצעותן הוא עוזר לי להתחבר עם החברים. אני רואה מה מתרחש ברשת הקשרים שמתגלים בינינו, ודרך זה אני חוקר את פעולת האור, אני מתחיל להבין ולהרגיש אותן. בדיוק על זה כתוב: "ממעשיך הכרנוך".

כך בהדרגה נבנית רשת הקשר בינינו במידה שאני זקוק לה. החברים עוזרים להשתוקק אליה ואני בעצמי עושה יגיעה. באופן כזה אנחנו מושכים את האור ובונים את הרשת הזאת.

בפנים, בתוך הרשת, אנחנו מגלים את הכוח העליון וכיצד הוא עיצב אותנו, כלומר אנחנו משיגים אותו לפי מעשיו. אבל גם זה לא מספיק. הרי מאהבת הבריות צריך עוד לעלות לאהבת ה'. אחרי שהגענו לאהבת החברים, אנחנו עולים ממנה לדרגה יותר גבוהה באמצעות הרצון להשתוות לכוח הזה שפועל ברשת הקשר בינינו.

כלומר, אנחנו רוצים להידמות לא לקשר עצמו שבינינו ב"קומה הראשונה", אלא לאותו הכוח שפועל בתוכו. זה נקרא "הקומה השנייה".

באופן כזה נוצרות שלושת הדרגות. הדרגה הראשונה היא קומת אפס שעומדת על הקרקע שעליה אנחנו עכשיו נמצאים בתקופת ההכנה.

אנחנו עולים לקומה הראשונה כאשר מגיעים לאהבת החברים. היא רק נקראת "אהבת חברים", אולם למעשה אלה הם המאמצים שלי לבנות את רשת הקשר בינינו על ידי כל עשר הספירות המלאות. כי כל הבריאה היא עשר ספירות. ואז בתוך הרשת הזאת מתגלה הבורא.

בעצם, אנחנו בונים את ה"מלכות", השכינה, את אותו המקום שבו הבורא יכול לשרור ולהתגלות. בניית מקום כזה נקראת "אהבת חברים", אם לדבר במילים פשוטות של העולם הזה. אבל צריכים להבין שהכוונה כאן לבניית הכלי הרוחני, לרשת הקשרים.

דווקא בזכות זה שאנחנו משחזרים את רשת הקשרים הזאת ומתקנים את השבירה, אנחנו מתחילים להבין את מעשי הבורא. אם הבורא לא היה שובר את המבנה הזה, אף פעם לא היינו מסוגלים לגלות אותו. אחרת היינו מלאכים שנמצאים בתכונת ההשפעה הטבעית שלהם.

אך מכיוון שאנחנו בעצמנו מבקשים גילוי הבורא כדי שהוא יחבר בינינו לאחר השבירה ויעזור לנו, אז על ידי כך נכיר את מעשיו ונשיג "יתרון אור מתוך חושך". כך אנחנו יכולים לתאר את הכלי ואת האור בתוכו, כי הם הופכים לשתי ישויות עצמאיות, כמו גוף ואור החיים שממלא אותו.

לכן לא צריך לחשוב שאהבת החברים היא מיותרת. חולפות שנים עד שהאדם מתחיל לתפוס, תחת השפעתן של מנות קטנות של אור, את החשיבות של אהבת החברים. אנחנו מסוגלים להגדיל את החשיבות הזאת תוך כדי משחק אחד כלפי השני. בעצם, אף אחד אינו מרגיש את החשיבות האמיתית, והיא עצומה, כי בצורה כזאת אנחנו משחזרים את הנשמה השבורה. ואחר כך בתוכה אנחנו מגלים את הדבקות שלנו בבורא.

אי אפשר להתייחס לבורא טוב יותר מאשר לחברים! אי אפשר להתחבר עימו, להשפיע לו ולאהוב אותו יותר מאשר אתה מתחבר, משפיע ואוהב את החברים. הרי הכול נקבע על ידי הכלים.

לכן, כל אחד צריך להבין, בסופו של דבר, שאין לו ברירה אלא לבטל את עצמו בפני הקבוצה ולהשתדל להתחבר עם כולם מכל הלב והנשמה עד כדי כך שהוא יפסיק להרגיש את עצמו, וירגיש רק את כולם יחד כדבר אחד שלם.

מכיוון שאנחנו רוצים לזרז את ההתפתחות שלנו ולעזור לעצמנו להגיע למצב כזה שבו סוף סוף נתחיל לגלות את המרחב הרוחני, אנחנו מארגנים כנס חיבור, מתאספים על מנת שנעשה מאמץ משותף ונתחבר.

מתוך השיעור על מאמר של הרב"ש, 02.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כבר עייפים מלחכות לנו בקומה ב'. חלק א'
מעוניין להחליף דירת קרקע בדירה בקומה א'
התקדמות על ידי מכות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest