דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לוחות הברית עם שיטת החיבור

לוחות הברית עם שיטת החיבור

הודות לאבותינו שקיבלו את התורה בהר סיני, יש לנו כבר את ההכנה לחיבור, לאיחוד, לאותו הגילוי ומתן תורה. רק שעכשיו כל זה נמצא בצורה שבורה, הכול נפל לתוך הקליפה, לתוך הרצון לקבל, לנטיות הגשמיות שמבלבלות אותנו ולא נותנות לנו להתרכז בחיבור כאיש אחד בלב אחד.

אנחנו לא מסוגלים להוציא את עצמנו מהגלות, מאותה הביצה שבה אנחנו טבולים וטובעים. אבל במידת הניסיונות שלנו לצאת אנחנו נעשים בעלי ניסיון לא מוצלח, שזה דבר טוב. כי רק אז תתגלה הנחיצות לעזרת הבורא והרצון המכוון אליו.

אי אפשר לצעוק מראש. ועל אף שאתה יודע מראש שהכול מסודר בצורה כזאת, אבל אין חכם כבעל ניסיון. ורק אחרי שמגיעים לייאוש לאחר הרבה ניסיונות כושלים, ויחד עם זה כל הזמן מטפלים בגדלות המטרה, אז אנחנו מוצאים את עצמנו בין שני קצוות, שני קטבים: מצד אחד מיואשים מכוחות עצמנו, ומצד שני, בטוחים שאין עוד מלבדו.

זה הוא שסובב לנו את זה וגם כן נתן לנו אפשרות לשינוי העיקרי: הוא יכול לעזור לנו ורק מצפה לפנייה שלנו.

לכן, מצד אחד, אנחנו מגיעים להר של שנאה. אבל מהצד השני, על ראש ההר עם ה"נקודה שבלב" שלנו, שנקראת "משה", מפני שהיא מושכת אותנו לבורא, שם אנחנו מגיעים למגע הראשון עם הכוח העליון. ואז אנחנו יחד עם הנקודה הזאת שנקראת "משה" מקבלים מהכוח העליון את שיטת החיבור ויורדים למטה.

ולמטה אנחנו שוב נמצאים בשבירה וחוטאים בחטא של "עגל הזהב". אבל כל זה כדי לחבר את נקודת ה"בינה" הזאת שקיבלה התרשמות מהאור העליון. קודם היא הייתה שקועה בתוך ה"מלכות" המקולקלת, במצרים, ועכשיו היא צריכה שוב לטבוע בתוך הרצונות של האח"פ, בתוך ה"מלכות".

מרגע זה והלאה אנחנו מתחילים לתקן את ההתכללות הזאת, אבל מנקודת ה"בינה" הבריאה. אנחנו שוב חוזרים להר ומקבלים את לוחות הברית החדשים, עשר ספירות שלמות, עשרת הדיברות שמתגלות בנו, ומתחילים תיקונים כבר בהתקדמות ב"להשפיע על מנת להשפיע" כבר מעבר ל"מחסום": ב"עולם היצירה", אחר כך ב"עולם הבריאה" וכולי.

וכל זה בהשתוקקות מתמדת לחיבור. חלק מהדרך אנחנו עושים ללא הבנה, ואחר כך כבר מתחילים להבין ולהרגיש. אבל כל זה מתגלה אך ורק בתוך החיבור כאיש אחד בלב אחד.

בדרך אל המטרה הגבוהה הזאת אנחנו מגלים את הצורך בבורא ואת כל האמצעים להשגת המטרה, הדבקות הסופית, שגם כן מתגלה בתוך החיבור הכללי, כמו שנאמר: "בתוך עמי אנוכי יושבת".

מתוך ההכנה לשיעור, 03.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הלב כמו לימון סחוט
עשרת הדיברות של חיבור
תנועה מודעת לעבר הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest