דף הבית / משבר עולמי / לה-ניניה אשמה במגפות השפעת

לה-ניניה אשמה במגפות השפעת

ידיעה: "מדענים אמריקאים גילו שארבע מגפות השפעת האחרונות התרחשו על רקע שינוי התנאים של זרם האוקיינוס לה-ניניה. ארבע מגפות השפעת הספרדית (בשנים 1918, 1957, 1968 ו-2009) התרחשו על רקע הפאזה של לה-ניניה. מה שהיה משותף לארבע המגפות האלה היה הזמינות של זני הווירוס החדשים וחוסר ההתחסנות של האוכלוסייה כנגדן.

הקשר בין התפרצויות השפעת לזרם לה-ניניה בינתיים אינו ברור. אבל המדענים קבעו את השפעתם של הזרמים על מסלולי נדידת הציפורים, משך העצירות והרבייה ההדדית. לאחר ההתפרצויות האחרונות של השפעת, התגבר המעקב אחר הציפורים, החזירים, בני האדם והווירוסים, והמידע הזה יכול עם הזמן לתת תשובה לשאלה אודות הקשר בין הזרמים והמחלות".

התייחסותי: היות ונכנסנו לפאזה חדשה של גילוי העולם כלפינו: גילוי העולם כשלם אחד, שמחייב גם אותנו להפוך לכאלה, אנחנו נגלה באופן קבוע קשר יותר ויותר גדול בין כל חלקי העולם.

ואם היינו מתחילים להתחבר בעצמנו, היינו משנים את עצמנו, ובתכונה החדשה שלנו, תכונת האינטגרליות, היינו מגלים עולם אינטגרלי. אחרת, "כל הפוסל במומו פוסל", ומפני שאנחנו לא רואים את העולם כאחד, אנחנו מתייחסים אליו בצורה לא נכונה: לא כאל מערכת אנלוגית, אלא כאל מערכת דיסקרטית, ובכך אנחנו מרגישים את חוסר ההתאמה בינינו לבינו כמשבר. זוהי כבר "מגפה" יותר מסוכנת.

ידיעות קודמות בנושא:
רק שלא נטבע…
חמישה זעזועים גלובליים בכלכלה העולמית
כולנו חולים בשפעת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest