להתפלסף בעורמה

בעל הסולם, "חכמת הקבלה והפילוסופיה": "אלא אם יש איזה הגדרה להבדיל ולחלק, בין רוחני לגשמי, אין זה שייך רק לאלה שהשיגו פעם דבר רוחני וחשו אותו, שהמה הם המקובלים האמיתיים."

העולם הגשמי מנותק לגמרי מהעולם הרוחני. כפי שמסבירים לנו המקובלים, למעשה, העולם הגשמי הוא רק עולם מדומה, ופעם, אחרי שנתעורר, אנחנו נראה ש"היינו כחולמים". החלום הזה וקיומנו בו נראים לנו כמציאות, אבל בעצם היא דמיון או חלום.

אבל בינתיים אנחנו לא יכולים לשפוט על כך. יש לנו מציאות וחמשת החושים שבעזרתם אנחנו יכולים לחקור אותה. מחקרים כאלה נקראים מדע, קובץ של ידע בדוק שעליו אפשר להסתמך. בעזרתם אנחנו בונים תעשייה, מפתחים תרופות, בונים בתים, זאת אומרת אנחנו מעצבים את חיינו. אנחנו יכולים לסמוך במאה אחוז על מאגר הידע הזה מפני שהוא בדוק ובטוח, ולכן אנחנו מרגישים בטוחים ומסופקים.

אבל חוץ מזה אנחנו חושבים על "החיים לאחר המוות". אנחנו לא יודעים מה זה. האדם מת יחד עם הגוף, אבל טוענים שיש בנו חלק נוסף כלשהו, רוחני. אין לכך הוכחות ממשיות, וזה נכון, חכמת הקבלה אומרת שאין באדם שום חלק רוחני. מי שלא משיג רוחניות, הוא חי את חייו ברמה גופנית "בהמית". לא במקרה אמר בעל הסולם שלא אכפת לו היכן יקברו את "שק העצמות" שלו.

אבל יש אפשרות לשנות את הטבע, לרכוש מציאות רוחנית בנוסף לקיום הגשמי שלנו. כאן הכול פשוט, רכשת משהו – יש לך. לא יעזרו שום דמיונות, אין ביכולתנו לשייך שום דבר מעולמנו לעולם הרוחני. העולם הרוחני קיים בפני עצמו ואם אתה לא נמצא בו, אז אתה לא יכול לדון עליו. ולכן, המדענים אינם מתעסקים בנושא הזה, בגלל חוסר כלי מדידה מתאימים.

ובכל זאת ישנה גישה מיוחדת לחיים הנקראת "פילוסופיה". היא אוהבת להתפלפל בדיוק בנוגע לדברים שבלתי אפשרי לחקור באמצעות המדע המסורתי. ואז לפילוסופים יש דעות שונות על העולם הרוחני כאילו הם באמת מרגישים, מבינים וחוקרים אותו. ברור שזאת גישה בלתי מדעית בעליל שכלל אינה שייכת למדע, לא הגיונית. אלא הכול דמיון, ולא במקרה נכון להיום משתמשים במילה "פילוסופיה" כמילת גנאי, "פילוסוף" נקרא אדם שמנותק מהמציאות, וזה נכון.

זאת הסיבה מדוע בעל הסולם התנגד לגישה הפילוסופית. לפני שהיה מותר לפרסם את חכמת הקבלה, הפילוסופים היו יכולים להתפלפל כאוות נפשם על דעותיהם. אבל היום חכמת הקבלה יוצאת אל האור והפילוסופיה ממשיכה להתחכם בנוגע לדברים שאין לה שום מגע איתם, אלא היא רק מפריעה ומבלבלת את האנשים.

בעל הסולם מסביר שלהנחות הפילוסופיות אין שום בסיס ואסור להקשיב לפילוסופים, מפני שהם מבלבלים את עצמם ואת כולם, ומונעים מהאנושות להגיע למטרת הבריאה ב"דרך אחישנה". כי דווקא המטרה הזאת, נכון להיום, יוצאת לקדמת הבמה ונעשית חשובה ביותר. ואם אנחנו לא נזדרז, אם נאפשר לפילוסופיה להמשיך לבלבל אותנו, אנחנו נמשיך לסבול. לכן בעל הסולם היה מודאג.

וכאן מתעוררת שאלה מעניינת, כיצד אנשים מפוכחים יכולים לפנטז משהו שמעולם לא השיגו, בלי שום הוכחות ובדיקות, בלי מחקר ובדיקה אמיתיים? החידה הפילוסופית עדיין זקוקה לבירור…

מתוך שיעור על פי המאמר "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 02.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הפילוסופיה: בית ללא יסודות
חכמת הקבלה ושאר המדעים, הדת והפילוסופיה
אשליה מועילה ומזיקה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/SUkDm

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest