דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתעלות מעל לבעיה, כדי לפתור אותה

להתעלות מעל לבעיה, כדי לפתור אותה

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 1

בדרגת האדם של העולם הזה אנחנו יכולים ללמוד, להכיר ולדעת ובמידה מסוימת גם לפקח על הטבע הדומם, הצומח והחי. לא בצורה הטובה ביותר, אך בכל זאת אנחנו מסוגלים להבין אותו ובמשהו גם לשנות.

אך איננו מסוגלים לנהל את האנושות, את החברה האנושית, ובזמננו זה מתגלה יותר ויותר. חוסר הפיקוח והשליטה מתגלה בהכול, במה שהאדם לא יעשה.

אין בכוחנו לגדל בצורה נכונה את הדור החדש, את הילדים שלנו. בעבר לא חשבנו על זה, אך היום נתקלנו בבעיה: הדור הצעיר מנותק מאיתנו לגמרי, ואיננו מסוגלים לעשות איתו שום דבר.

אם היינו מצליחים לעשות מהם משהו מועיל, משהו טוב (על אף שלמעשה אנחנו בעצמנו איננו יודעים מה זה אומר), אז לפחות הילדים שלנו היו חיים בצורה טובה. כל הדורות קיוו, שחייהם הקשים ישתלמו בגלל הצלחתם של הילדים. אך היום הגיעה תקופת המעבר: אנחנו כביכול עברנו לצידה השני של פסגת הציפיות והתחלנו בירידה, מבלי לקוות שהחיים של הדור הבא יהיו טובים יותר משלנו. ולכן בני האדם אינם מעוניינים להקים משפחה ולהוליד ילדים.

למעשה, הבעיה שלנו היא, שאם אנחנו רוצים לבנות חיים נורמליים לשבעה מיליארד בני אדם בדרגה החומרית הפשוטה, אנחנו צריכים לשֵם כך להימצא במדרגה הרוחנית.

כשאני בדרגת האדם (4), אני יכול לנהל את הדרגות היותר נמוכות: הדומם (1), הצומח (2) והחי (3). אך כדי לפקח ולשלוט על המדרגה של עצמי, אני חייב לעלות עוד יותר למעלה, למדרגה הרוחנית (5). ואז ממנה אהיה מסוגל לנהל את דרגת האדם של עצמי.

המסקנה פשוטה: כדי להסדיר את החינוך, המשפחה, היחסים ההדדיים בין בני האדם, העסקים, האקולוגיה, הכלכלה, כדי להתגבר על המחלות והווירוסים החדשים, אני חייב לדעת, מהיכן כל זה נובע, היכן נמצאים הכוחות המנהלים את דרגת האדם. והם אינם נמצאים כאן. וזה אומר, שאני חייב לעלות למדרגה עליונה יותר.

לכן בעל הסולם היה שמח על האפשרות שניתנה לו לגלות את חכמת הקבלה לכל העולם, ולא רק לעצמו ולקומץ של מתעניינים. ועל אף שה"קומץ" הזה גדל עד למימדים של כמה מיליוני בני אדם, שצופים כל יום בשיעורים ובחומרים שלנו, בכל זאת מדובר על כל האנשים בעולם.

בקרוב אנחנו נגיע לכזה מצב, שאפילו לא ניתן לתארו. ללא ידע מינימלי על הצורה שבה העולם הזה מנוהל מהמדרגה החמישית, האדם לא יוכל להצליח בשום תחום בחברה. כבר היום התוכניות שאנחנו יוזמים לטובת המשפחה, המדינה והעולם, נתקעות ומופסקות.

כך שחכמת הקבלה דרושה לא רק כדי שנצא למציאות הרוחנית. משברים בקנה מידה גדול מתחברים למשבר מולטי-מערכתי אחד, שדוחף את כל העולם לעלייה למדרגה החדשה.

אנחנו נבדלים מכל העולם בכך שבדרגה הרביעית קיבלנו את "הנקודה שבלב", הרצון לעלות למדרגה החמישית. הדחף הטוב מושך אותנו קדימה, ואת כל שאר העולם דוחפים לזה ייסורים גדולים, שבאים מאחור. אותנו מפתים על ידי "סוכריה", השתוקקות למשהו טוב, וכל השאר נעים מחוסר ברירה, "מתחת למקל". הם כמו חיות שאינן יודעות לאן לפנות, כיצד להתגבר על האסונות שמופיעים בכל מקום. וזוהי רק ההתחלה.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס בניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
רגע האמת
חיים נצחיים – בינינו
הטריטוריה האנושית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest