דף הבית / כנסים / חולשתם של החזקים בעולם הזה

חולשתם של החזקים בעולם הזה

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 1

העולם מתקדם מהר מאוד ומשתנה לנגד עינינו. רואים את זה לפי כל הסימנים של הזמן האחרון, לפי האירועים ביפן, בצפון אפריקה ובכלל במדינות ערב. עדיין איננו יודעים כיצד זה ישפיע על כולם, אך ללא ספק זה ישפיע.

מקבלי-ההחלטות, הפוליטיקאים והסוציולוגים כבר מרגישים שהעולם הפך להיות "עגול" לחלוטין ומאוד קשור הדדית. ההשפעה ההדדית היא כל כך גדולה, שהמדינות עכשיו בלתי ניתנות להפרדה זו מזו. אף אחד לא יכול לעשות יותר מה שיתחשק לו, כפי שזה היה קודם. היום כולם תלויים בכולם, ולכן כולם נאלצים לדאוג לכולם. האירועים שמתרחשים בכל נקודה שבעולם, חשובים לכל אחד. העולם מתחיל לדון ולקבל את העובדה הזאת, מה שלא היה קיים לפני 10-15 שנה.

מכל זה מתחילות להיות מובנות המילים של בעל הסולם, שכתב במאמר "תורת הקבלה ומהותה": "שמח אני שנבראתי בדור כזה, שכבר מותר לפרסם את חכמת האמת". אלפי שנים היא הוחבאה, ודווקא בדור הזה, בתקופה הזאת, ניתן לגלותה.

מדוע? – מפני שבזמן שלנו העולם מרגיש את הקשר ההדדי הגלובלי של כל חלקיו, שעדיין אינם מחוברים לאחד. אלה בינתיים חלקים נפרדים, שמרגישים את עצמם יותר מפורדים, לא מחוברים ביניהם בצורה המחייבת, ולא נמצאים בפעולה הדדית הרמונית, ובגלל זה מורגשים המשברים.

אם דבר כזה היה מתרחש בגוף שלנו, זו הייתה מחלה או אפילו מוות, וזה תלוי באיזו מידה היה מתגלה פירוד האיברים. ולהיפך, בריאותו של הגוף תלויה בהרמוניה, בהתלכדות ובשיתוף הפעולה בין כל המערכות שלו. זה נוגע גם לכל מנגנון, לכל מכונה, לכל האנושות ולכל היקום.

ועכשיו אנחנו רואים לפנינו את ה"מכונה" שהוכנה במשך אלפי שנות התפתחותה. החלקים שלה עוצבו וגדלו בנפרד, התנגשו, נאבקו זה עם זה, ופתאום יצאו לדרגה חדשה, שבה ניתן להתקיים רק באיחוד כולל.

ולכן בעל הסולם שׂמַח. הרי חכמת הקבלה היא מדע על חיבור החלקים למערכת האחת, כדי שכולם יולחמו בהרמוניה כללית.

אנחנו חושבים לעצמנו: "מה הבעיה? נתחבר איכשהו". אך בדרגים הגבוהים של השלטון, אנשים רואים שהעסק לא עובד. פשוט איננו יודעים כיצד זה נעשה. G7 או G20 מתאספים לוועידות ואינם יכולים להגיע לשום החלטה. הם באמת רוצים להשיג הסכמה. הרי הם צריכים לשלוט, והאמצעים לכך אזלו. העולם הפך להיות בלתי צפוי, התוכניות הפוליטיות והכלכליות אינן מיושמות. אנחנו רק מנסים "לכבות שריפות", אך הן בכל מקרה מתלקחות, והופכות למשבר אחד רב תחומי.

היום זה כבר לא סוד, שהאדם נמצא בעימות עם עצמו. המשבר במשפחה ובחינוך מחריף, הדיכאון מתרחב, ובכך מוליד ים של בעיות אחרות בתחום הסוציאלי והרפואי, המשבר הכלכלי אינו מעוניין להסתיים ומגיע אלינו בגלים, שוב ושוב. אלה רק חלק מהבעיות הכלל עולמיות, שאין בכוחנו לפתור אף לא אחת מהן.

ולפני מספר חודשים התגלתה תופעה חדשה: אירועים שהחלו במדינה אחת, מועברים למדינות אחרות, ומתפשטים בדומה לווירוס, ואיננו יכולים לעצור את זה. אתמול עוד היה נדמה שאיזשהו רודן החזיק חזק בשלטון, אך פתאום הוא מתגלה כחסר כוח. הגל הזה יכול לעבור בכל העולם, ומי יודע אלו משטרים הוא ישאיר אחריו?

עולם בלתי צפוי, זה דבר מאוד מסוכן. אם אנחנו רוצים להבין כיצד לעשות סדר בעולם הגלובלי, שכל חלקיו מחוברים באופן הדדי ואינטגרלי, אנחנו צריכים לעלות למדרגה גבוהה יותר מהעולם עצמו.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס ניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כל העולם הופך להיות זהה
החוקים החדשים של העולם הגלובלי
עידן המערבולת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest