דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתחבר בין שווים

להתחבר בין שווים

laitman_2009-08_5961-70.jpg

צריכים להשתוקק להיות תמיד באמונה למעלה מהדעת. כי אם הבורא יתגלה, אני אאבד את ה"אני" העצמאי שלי, יהפוך לטפיל (מקבל) במערכת העליונה. בדומה לאדם שאין לו שום צורך לקום מהמיטה, והוא שוכב, מחובר על ידי צינורות למזון מלאכותי. אם הבורא יתגלה, לא יהיה לי צורך, אני לא אוכל לבצע שום תנועה אפילו הקטנה ביותר, הוא ימלא בעצמיותו את כל העולם. לכן אני כל הזמן צריך להחזיק את עצמי כעצמאי ממנו, להסתיר אותו.

כעת מובן לנו מדוע המלכות שהרגישה כך בעולם אין סוף, לא יכלה לסבול אותו, הרי זה פוסל את ה"אני", את מהות הנברא. הבורא מעורר בנו את ה"אני", ואנחנו מוכנים לסרב לקבל את כל המילוי, את כל הידע. זוהי הרגשת הבושה, כאשר נדמה לנו שאנחנו כביכול מפסיקים להתקיים. לכן כל העבודה שלנו היא שכל הזמן נשמור על עצמנו כנברא, הנפרד מהבורא, והמצד השני, כדומה לו. וזה אפשרי רק על ידי ששומרים על המחיצה בינינו. אך המחיצה הזאת אינה מפרידה בינינו! אנחנו מתחברים מעליה על ידי השתוות, קשר שאותו בנינו בינינו, במידת ההשתוות שלנו!

אני לא נותן לרצון ליהנות שלי לקבל אור ישירות, אלא באור חוזר, היכן שאני בונה הידמות (השתוות) לבורא, שם אנחנו מתמזגים איתו ובלתי נפרדים זה מזה. הידע והשׂכל למטה, ומעליהם האמונה וההשפעה. באמונה וההשפעה האלה, אני מתחבר עם הבורא.

הבורא אף פעם אינו מתגלה, כדי לעשות עבורי את כל העבודה ולבטל את האני שלי. העליון רק מראה לי דוגמאות, בכך שמוריד אליי את החלק התחתון שלו, האח"פ, ואני לוקח את הדוגמאות האלה ועושה את עצמי דומה לו. וזה נקרא "עבודת ה'". הוא אינו עושה תיקונים במקומי, אלא מלמד אותי כיצד להיתקן. והתענוג מגיע מהדבקות שלנו, מהחיבור.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 15.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
תלמד להיות אדם
כיצד למדוד אמונה למעלה מהדעת
כיצד להפוך להיות נברא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest